تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 12:20
کد خبر : 121583

میرزاکوچک خان را دولتی نکنید!

میرزاکوچک خان را دولتی نکنید!

جارستان: گروه سیاسی| برنامه‌های امسال سالگرد میرزا کوچک جنگلی در گیلان  بیشتر از آنکه با حضور مردم برگزار شود به یک مراسم دولتی و سرد تبدیل شد که بیشتر از همه نشان دهنده دوری مسئولین برای شناخت شخصیتهای تاریخی و فرهنگی استان است. اتفاقات اخیر داد برخی از چهره‌ها را نیز در آورده است .

جارستان: گروه سیاسی| برنامه‌های امسال سالگرد میرزا کوچک جنگلی در گیلان  بیشتر از آنکه با حضور مردم برگزار شود به یک مراسم دولتی و سرد تبدیل شد که بیشتر از همه نشان دهنده دوری مسئولین برای شناخت شخصیتهای تاریخی و فرهنگی استان است.

اتفاقات اخیر داد برخی از چهره‌ها را نیز در آورده است . طوری که سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی و رئیس کمیسیون توسعه پایدار شهری رشت در اختتامیه رویداد هنری جنگل بارانی که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت و به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک خان انجام شد، گفت :  باید پرسید نهادهای متولی امر فرهنگ در بزرگداشت مشاهیر و بزرگان گیلان کجا هستند؟ اگر معتقدیم میرزا یک شخصیت مردمی بود پس می‌بایست بزرگداشت وی نه فقط پشت درهای بسته بلکه در بطن جامعه و در پیشگاه مردم عزیز نیز به جای آورده شود.

  رضویان در این برنامه گفته است: برآیندی که در جامعه می‌بینیم اینست که نهادهای متولی فرهنگ در معرفی مشاهیر و قهرمانان این شهر به نسل جوان تاکنون موفق نبوده اند و این موضوعی است که نباید از آن غافل شد.

منابع طبیعی در سالگرد میرزاکوچک از آغاز کاشت یک میلیارد نهال درخت خبر داده است. اما حتی یک برنامه مردمی برای آن ترتیب نداده بود. خب چگونه می‌توان به یک میلیارد درخت رسید؟ با چند عکس نمایشی!؟ مردم در کجای این قضیه قرار دارند. اسم آن را هم گذاشته اند «طرح مردمی کاشت نهال»  ولی هیچ خبری از توجه مردم به این قضیه نیست!

درختکاری
از سوی دیگر  برنامه میرزا کوچک خان در تالار مرکزی با انبوه مدیران دولتی، نظامی و روحانیون برگزار شد. مردم در کجای این برنامه قرار داشتند؟
البته  شهرداری رشت برنامه رویداد هنری جنگل بارانی را برعهده گرفت و ظاهرا تنها متولی برنامه‌های فرهنگی و هنری استان است. ولی این برنامه‌ها در نگاه افکار عمومی بیشتر از اینکه جاذبه ایجاد کند یک برنامه دافعه برانگیز است. شاید حواشی کنگره سال قبل که با مدیریت مدیرکل معزول ارشاد استان برگزار شد مدیران را به این نتیجه رسانده که دیگر سراغ برنامه‌های بزرگ نروند. تنها نتیجه آن دوری  شناخت مردم از یک شخصیت قابل احترام بزرگ است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.