تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 9:13
کد خبر : 121551

بعد از افشای رانت سه میلیارد دلاری واردات چای؛

نمایندگان گیلان یک بنر دیگر از طرف چایکاران برای خود نصب کنند!

نمایندگان گیلان یک بنر دیگر از طرف چایکاران برای خود نصب کنند!

جارستان : گروه سیاسی|  چند روز گذشته اعلام شد ۸۰ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای تولیدی امسال از قدر سهم دولت، به حساب چایکاران گیلان و مازندران واریز شد. بعد آن بود که بیشتر نمایندگان گیلان در کانالهای اطلاع رسانی خود غوغا کردند و آن را نتیجه پیگیریهای خود دانستند!   اما چای

جارستان : گروه سیاسی|  چند روز گذشته اعلام شد ۸۰ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای تولیدی امسال از قدر سهم دولت، به حساب چایکاران گیلان و مازندران واریز شد. بعد آن بود که بیشتر نمایندگان گیلان در کانالهای اطلاع رسانی خود غوغا کردند و آن را نتیجه پیگیریهای خود دانستند!

 

اما چای ایران این روزها با یک خبر ویژه مواجه شده که یک شرکت بیش از سه میلیارد دلار ارز نیمایی دریافت کرده که چای بی کیفیت سریلانکایی وارد کند. تازه بخش بزرگ آن را هم به چای به ماشین آلات اختصاص داده و یک بخش دیگر را هم به قیمت آزاد در بازار فروخته است.  آن وقت نمایندگان گیلان در اینجا ساکتند و برای هشتاد میلیارد تومان بخش گیلان و مازندران خود را مدعی نشان می‌دهند.

نمایندگان گیلان

 

 

پرداخت بهای برگ سبز چایکاران وظیفه دولت است که در این سالها اینقدر کوتاهی کرده که چایکاران به عذاب افتاده‌اند. اما جلوگیری از واردات بی رویه وظیفه کیست؟ مگر قرار نبود طبق سیاست اقتصاد مقاومت واردات محصولاتی که در داخل هم تولید می‌شود این چنین زیاد نباشد! چرا در مورد وسایل لوازم خانگی و گوشی همراه این حساسیت وجود دارد و در مورد چای چنین می‌کنند!؟ وظیفه نمایندگان  در این ماجرا چیست؟ آیا نباید حرفی بزنند و وزیر و مسئولی برکنار شود؟

دولت از کل ارزی که برای واردات دارو و کالاهای اساسی اختصاص داده بود، بیش از ۱۵ درصد آن را به چای اختصاص داده بود. حالا هم که تنها دولت سابق را مقصر می‌داند و می‌‍گوید در این دولت «فساد زیر عبا» نمی‌ماند! مدعی برخورد و برکناری است و مشخص نیست چه کسی را برکنار کردند. با این وصف اگر تبلیغات این چنین سهل است نمایندگان گیلان هم یک بنر دیگر برای خود نصب کنند. هرچه باشد انتخابات نزدیک است و شاید این کارشان باعث شد که مردم بدانند حداقل این افراد با چنین رانتهایی مخالف بودند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.