تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 9:55
کد خبر : 121471

نماینده آستانه اشرفیه و تایید آسیب کارگران با افزایش سن بازنشستگی؛

وقت حمایت از کارگران در مجلس یازدهم کی فرا می‌رسد!؟

وقت حمایت از کارگران در مجلس یازدهم کی فرا می‌رسد!؟

جارستان: گروه سیاسی| نماینده آستانه اشرفیه گفته است طرح افزایش سن بازنشستگی که مجلس شورای اسلامی اعلام کرد چندان در بین کارمندان تنشی ایجاد نکرده است، ولی در قشر کارگران باعث نگرانی و مطالبه گری آنان شد. وی وعده داده که  اگر شورای نگهبان لایحه را تایید کند باز هم مجلس در اینجا به مسئله

جارستان: گروه سیاسی| نماینده آستانه اشرفیه گفته است طرح افزایش سن بازنشستگی که مجلس شورای اسلامی اعلام کرد چندان در بین کارمندان تنشی ایجاد نکرده است، ولی در قشر کارگران باعث نگرانی و مطالبه گری آنان شد. وی وعده داده که  اگر شورای نگهبان لایحه را تایید کند باز هم مجلس در اینجا به مسئله حمایت از کارگران ورود خواهد کرد.

 

آقای نجفی طوری می‌گوید «بازهم مجلس حمایت می‌کند» که گویی قبلا شاهد حمایتهای بی شائبه مجلس از کارگران بودیم. کارگران دنبال افزایش حقوق متناسب با تورم بودند و با تورم ۴۶ درصدی تنها ۲۰ درصد حقوقشان در سال ۱۴۰۲ اضافه شد. حذف ارز ترجیحی هم بیشتر از همه همین افراد را دچار مشکل کرده است و قیمتها چند برابر شده است. حالا هم که سن بازنشستگی آنها پنج سال بیشتر شده است، دیگر صحبت حمایت از کارگران را از کجا آورده‌اید.

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه وکیاشهر در مجلس شورای اسلامی  با دفاع از افزایش سن بازنشستگی می‌گوید: برآوردی که دولت دارد این است که اگر همسان سازی بازنشستگان را انجام دهد به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر منبع مالی نیاز دارد تا بتواند همسان سازی ضریب حقوق بازنشستگان که برابر با ۹۰درصد حقوق شاغلین همتراز باشد را اجرایی کند درنتیجه ۳۰۰ هزار میلیارد دیگر نیاز داریم که مجموعا به ۶۱۵هزار میلیارد تومان منبع مالی نیاز پیدا میکنیم. پس از جلسات مفصلی که کمیسیون مجلس و دولت داشت نهایتا به این نتیجه رسیدند که در سن بازنشستگی تغییراتی انجام دهند، زیرا معمولا در کشور ما کارمندانی که بازنشسته میشوند تمایل دارند بعد از ۳۰ سال همچنان به کار ادامه بدهند.

یعنی فقط به خاطر اینکه کارمندان دوست دارند بعد از سی سال هم همچنان کار کنند، باید سن بازنشستگی کارگران را افزایش دهیم تا دولت در بودجه کم نیاورد!؟ عجب استدلال قوی در این مجلس حاکم است. خود دولت می‌گوید درآمدهایش نسبت به دولت قبل چند برابر شده و میزان صادرات افزایش یافته است. مالیات‌ها را هم که افزایش دادند. دیگر همین سن بازنشستگی را هم افزایش دادند تا دیگر حمایت از خود را به حد اعلی برسانند. حالا مجلس به قول ایشان چطور می‌خواهد از کارگران حمایت کند!؟ با یارانه کالایی و افزایش کوپن؟ حق کارگران را با صدقه می‌خواهد بازپس‌گیری کنند؟ کاری نداریم که در این رابطه هم چیزی اعلام نکردند و به واقع عمر مجلس یازدهم برای حمایتهای بیشترشان رو به پایان است.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.