تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 8:43
کد خبر : 114493

🔺بیانیه جمعی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با وقایع اخیر در دانشگاه

🔺بیانیه جمعی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با وقایع اخیر در دانشگاه

به نام  خداوند جان و خرد؛   پس از بیانیه مسئولانه اساتید محترم دانشگاه شریف در مورد حوادث اسفناک و غم‌بار اخیر کشور و دانشگاه ها ، مجددا در روز ۱۰ مهر  شاهد پرده دیگری از بی مهری و  اعمال خشونت و تجاوز به حریم دانشگاه صنعتی شریف که محل پرورش نیروهای انسانی مورد نیاز آینده

به نام  خداوند جان و خرد؛

 

پس از بیانیه مسئولانه اساتید محترم دانشگاه شریف در مورد حوادث اسفناک و غم‌بار اخیر کشور و دانشگاه ها ، مجددا در روز ۱۰ مهر  شاهد پرده دیگری از بی مهری و  اعمال خشونت و تجاوز به حریم دانشگاه صنعتی شریف که محل پرورش نیروهای انسانی مورد نیاز آینده کشور می باشد بودیم.  خشونت و تجاوزی که ما دانش آموختگان دانشگاه در سالهای قبل از انقلاب هم مشابه آن را نداشتیم .

گذشته از غیرانسانی بودن این برخوردها در خیابان و دانشگاه، همانگونه که در گذشته شاهد بودیم نتیجه رفتارهای خشونت‌آمیز با جوانان، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها خروج نومیدانه اکثر این سرمایه های ارزشمند انسانی به خارج از کشور بوده است که با هیچ سرمایه مادی دیگری قابل جبران نخواهد بود .

 

ما دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف از دوره ها و رشته های مختلف ضمن پشتیبانی از بیانیه اساتید محترم، رویدادهای بی سابقه و تاسف بار اخیر در دانشگاه و جامعه ، ورود غیر قانونی نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به حریم و فضای مقدس دانشگاه و ضرب و جرح و دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه را محکوم می کنیم و ضمن تاکید بر مراتب نگرانی های ابراز شده اساتید محترم، صیانت از محیط مقدس دانشگاه ها در مقابل  هرگونه شرارت و هجوم و بی احترامی به اساتید و دانشجویان را وظیفه مسئولین می دانیم. و انتظار داریم هرچه زودتر نسبت به آزادی دانشجویان در بند ،جبران اعمال غیر انسانی در دانشگاه و دلجویی از اساتید و دانشجویانی که مورد ضرب و جرح  و بی حرمتی  قرار گرفته اند اقدام گردد.

حفاظت از بزرگترین سرمایه های کشور، نیازمند محیطی امن و آسوده در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و در عین حال ایجاد یک فضای مشوق در کشور به لحاظ بهبود محیط کسب و کار و امنیت اجتماعی است.

امروز جامعه دانشگاهی ما، وقایع کشور را که هر روز با بی تدبیری مسئولین بر ابعاد بحران آن افزوده می شود  با نگرانی نظاره می کند. اساتید و دانش‌آموختگان شریف همچون جزئی از جامعه در برابر این حوادث احساس مسئولیت می کنند و در کنار مردم نقشی فعال برای عبور از این بحران ایفا خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.