تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 10:28
کد خبر : 112864

🔺رواج «ساقه دزدی» از شالیزارهای برنج/ شبی ۵ میلیون تومان درآمد از سرقت ساقه برنج

🔺رواج «ساقه دزدی» از شالیزارهای برنج/ شبی ۵ میلیون تومان درآمد از سرقت ساقه برنج

ساکنین روستاهای «کیاسرا»، «گیلاوندان»، «ویشکاننک» از توابع «سنگر» گیلان: 🔹ساقه‌ی برنج که خیس باشد به‌راحتی بریده نمی‌شود، اما امسال آفتاب خوبی به محصول رسید، محصول خشک‌تر شد، بنابراین سارقان حالا بهتر می‌توانند ساقه‌ها را ببرند. 🔹دزدها به‌قدری جسور شده‌اند که قبل از درو کردنِ محصول به‌صورت دسته جمعی وارد زمین می‌شوند و ساقه‌ها را درو

ساکنین روستاهای «کیاسرا»، «گیلاوندان»، «ویشکاننک» از توابع «سنگر» گیلان:

🔹ساقه‌ی برنج که خیس باشد به‌راحتی بریده نمی‌شود، اما امسال آفتاب خوبی به محصول رسید، محصول خشک‌تر شد، بنابراین سارقان حالا بهتر می‌توانند ساقه‌ها را ببرند.

🔹دزدها به‌قدری جسور شده‌اند که قبل از درو کردنِ محصول به‌صورت دسته جمعی وارد زمین می‌شوند و ساقه‌ها را درو و سرقت می‌کنند.

🔹چونکه برنج گران شده، این محصولات را سرقت می‌کنند، فصل شالی هم تمام شود سراغ سرقت درختان می‌روند. اما چون برنج جزو محصولات اصلی ما است اگر از آن‌ها سرقت شود خیلی ضرر می‌کنیم.

🔹قیمت برنج حدود ۱۰۰ هزار تومان است اما شالی برنج قیمتی حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان دارد، اگر در یک شب فقط ۳۰ کیلوگرم هم درو کنند، چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان ارزش دارد که نصیب سارقین می‌شود. یک نفر هم نیستند، اکثر مواقع به‌شکل گروهی سرقت می‌کنند، وقتی دسته‌ جمعی این کار را انجام می‌دهند شاید شبی ۱۰۰ کیلوگرم هم بتوانند درو کنند، ارزش آن تقریباً شبی ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.