تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 - 9:41
کد خبر : 98071

بلومبرگ: اپل در حال توسعه شارژر بی‌سیم شبیه ایرپاور و بررسی شارژ دوربرد است

بلومبرگ: اپل در حال توسعه شارژر بی‌سیم شبیه ایرپاور و بررسی شارژ دوربرد است

جارستان-زومیت:بلومبرگ مدعی است که اپل روی نوعی شارژر بی‌سیم مشابه ایرپاور کار می‌کند و در چشم‌انداز بلندمدت خود، فناوری شارژ دوربرد را نیز در نظر گرفته است. به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌ی مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه‌ی نوعی شارژر بی‌سیم است که عملکردی مشابه ایرپاور (AirPower) ارائه می‌دهد. گِرمن با

جارستان-زومیت:بلومبرگ مدعی است که اپل روی نوعی شارژر بی‌سیم مشابه ایرپاور کار می‌کند و در چشم‌انداز بلندمدت خود، فناوری شارژ دوربرد را نیز در نظر گرفته است.

به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌ی مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه‌ی نوعی شارژر بی‌سیم است که عملکردی مشابه ایرپاور (AirPower) ارائه می‌دهد. گِرمن با تشریح جاه‌طلبی اپل در حوزه شارژر بی‌سیم و گسترش برند مگ‌سیف، می‌گوید این شرکت هنوز در حال بررسی شارژر بی‌سیمی است که چندین دستگاه همچون اپل واچ، آیفون و ایرپاد را به‌طور هم‌زمان شارژ می‌کند.

برای یادآوری، کوپرتینویی‌ها در رویداد سپتامبر ۲۰۱۷ و هنگام رونمایی از خانواده آیفون ۸ و آیفون ۱۰، از توسعه‌ی ایرپاور با توانایی شارژ سه محصول به‌صورت هم‌زمان خبر داد و گفت این شارژر در سال ۲۰۱۸ روانه بازار می‌شود؛ اما دیری نپایید که مشکلات متعددی از جمله تداخل و گرم شدن بیش از حد این شارژر رسانه‌ای شد؛ به‌طوری که مهندسان اپل از حل آن‌ها عاجز بودند. در نهایت اپل به‌صورت رسمی از شکست پروژه‌ی ایرپاور در مارس ۲۰۱۹ خبر داد و یک سال بعد، در کنار آیفون ۱۲ از مگ‌سیف به‌عنوان شارژر بی‌سیم مغناطیسی رونمایی کرد.

از زمان لغو پروژه‌ی ‌ایرپاور، شایعات متعددی دال بر رونمایی از نسل دوم این محصول منتشر می‌شود؛ اما اکثر آن‌ها به دور از واقعیت و بی‌پایه و اساس بوده‌اند. به عبارتی، گفته‌های گِرمن معتبرترین گزارشی است که تاکنون در رابطه با ساخت نوعی دستگاه شبیه ایرپاور منتشر می‌شود. علاوه‌ بر شارژر بی‌سیم شبیه ایرپاور، اعتقاد بر این است که اپل در حال بررسی روش‌های جایگزین شارژ القایی است که می‌تواند در فواصل بیشتری کار کند؛ البته کار شارژ دوربرد در مراحل اولیه است و احتمالاً چندین سال طول خواهد کشید تا شاهد هر نوع فناوری جدید شارژ بی‌سیم دوربرد از اپل باشیم.

اپل همچنین در حال تحقیق در مورد ادغام سیم‌پیچ‌های متعدد شارژ القایی در مک‌بوک و آیپد است تا از آن‌ها برای شارژر بی‌سیم دستگاه‌های دیگر استفاده کند. چندی پیش، اپل پتنتی به ثبت رساند که نشان می‌داد نقشه‌ی راه این شرکت برای روی آوردن به شارژ القایی، بسیار گسترده‌تر از تصورات و غول دنیای فناوری برای استفاده از این فناوری بسیار مصمم است.

اختراع مذکور با عنوان «شارژ القایی بین دستگاه‌های الکترونیکی»، به‌ تشریح مکانیزم و روش‌هایی می‌پردازد که با استفاده از آن می‌توان چندین محصول را به‌صورت بی‌سیم و با استفاده از دستگاه مجاور شارژ کرد. به عبارتی، اختراع یادشده نشان می‌دهد چگونه دستگاه‌هایی از جمله اپل واچ، آیفون، آیپد و مک‌بوک می‌توانند در تعامل با یکدیگر از اکوسیستمی واحد برای شارژ بی‌سیم بهره‌مند شوند. با استناد به تصاویر پتنت، جدیدترین اختراع اپل برای تسهیل فرایند سیستم تعداد زیادی جایگذاری مختلف سیم‌پیچ برای مجموعه‌ای از دستگاه‌های قابل حمل ارائه می‌دهد.

پرونده ثبت اختراع نشان می‌دهد اپل انواع مختلف پیاده‌سازی‌ برای انتقال بی‌سیم شارژ از دستگاهی به دستگاه دیگر در نظر گرفته است. به‌عنوان مثال، دَرِ مک‌بوک می‌تواند شامل مجموعه‌ای از سیم‌پیچ‌های القایی روبه‌بالا باشد که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد با قرار گرفتن در بالای آن شارژ شوند. کویل‌ها همچنین می‌توانند روی تکیه‌گاه‌های کف و نمایشگر مک‌بوک قرار بگیرند. نکته‌ی اساسی این است که سیستم شارژ بی‌سیم دوطرفه خواهد بود و دستگاه‌ها قادر به دریافت و انتقال نیرو از طریق سیم‌پیچ القایی هستند و به کاربران امکان می‌دهد تصمیم بگیرند که کدام دستگاه را شارژ کنند. همچنین ممکن است نرم‌افزار با تشخیص درصد شارژ، به‌طور خودکار شارژ شدن دستگاه‌ها را اولویت‌بندی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.