تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 12:53
کد خبر : 97959

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان عنوان کرد؛ صندوق‌های رأی و اصالت‌بخشی به آنها، دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل است / نخبگان و گروه‌های مرجع برای جلب مشارکت عمومی و رونق‌بخشی به انتخابات، وارد عمل شوند / لزوم نقش‌آفرینی شورای فرهنگ عمومی در ترویج سبک زندگی سازگار با کرونا

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان عنوان کرد؛ صندوق‌های رأی و اصالت‌بخشی به آنها، دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل است / نخبگان و گروه‌های مرجع برای جلب مشارکت عمومی و رونق‌بخشی به انتخابات، وارد عمل شوند / لزوم نقش‌آفرینی شورای فرهنگ عمومی در ترویج سبک زندگی سازگار با کرونا

جارستان؛استاندار گیلان صندوق‌های رأی و اصالت‌بخشی به آنها را دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل عظیم‌الشأن برای ملت ایران دانست و تأکید کرد که نخبگان، گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تحقق مشارکت حداکثری و رونق‌بخشی به انتخابات، وارد عمل شوند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع

جارستان؛استاندار گیلان صندوق‌های رأی و اصالت‌بخشی به آنها را دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل عظیم‌الشأن برای ملت ایران دانست و تأکید کرد که نخبگان، گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تحقق مشارکت حداکثری و رونق‌بخشی به انتخابات، وارد عمل شوند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشأن و شهدای والامقام پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران به‌ویژه قیام خونین ۱۵ خردادماه افزود: امام خمینی (ره)، رهبری مردم‌باور بود و در جای‌جای کلام نورانی آن روشن‌ضمیر، از مردم به عنوان منبع اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با باور به مکتب امام (ره) و تأسی از الگوهای رفتاری رهبر معظم انقلاب که پیوسته مردم را صاحبان اصلی کشور ذکر کرده‌اند؛ موضوع اهمیت انتخابات پیش رو، ضرورت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات و لزوم توجه به الزامات این مهم مورد تأکید است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: صندوق‌های رأی و اصالت بخشی به آنها، دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام بزرگوار است که به صراحت و با بیانی شیوا؛ “میزان” را رأی مردم دانست.

وی با اشاره به چهار مؤلفه مهم امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات؛ وظیفه اصلی مجریان را برگزاری انتخاباتی سالم و امن دانست و با اشاره به تمهید مقدمات این مهم اظهار کرد: نقش نخبگان، گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد در جلب مشارکت عمومی و رونق بخشی به انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان رضایتمندی مردم و حضور حداکثری آنان در صحنه انتخابات را زمینه ساز تقویت وحدت و انسجام اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این مسیر با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تحقق مشارکت حداکثری، تمامی ظرفیت ها برای افزایش مشارکت باید به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی و نیز تحکیم مردم سالاری دینی است، ادامه داد: با بهره‌گیری از همه فرصت ها و ابزارها باید برای تحقق این مهم تلاش شود.

دکتر زارع با بیان اینکه متناسب با شرایط کرونایی، تبلیغات انتخاباتی امسال به طور عمده در بستر رسانه ای به ویژه صدا و سیما تعریف شده، در همین راستا رعایت توصیه های بهداشتی ویژه انتخابات را نیازمند آگاهی افزایی دانست و گفت: شیوع بیماری و محدودیت های ناشی از کرونا، طی حدود ۱۶ ماه گذشته، الزاماتی را بر ما و سبک زندگی‌مان تحمیل کرده که ناگزیر به پذیرفتن آنها هستیم.

وی اضافه کرد: توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراودات اجتماعی یکی از الزامات محسوب می‌شود و برای استان گیلان که همواره یکی از مقاصد اصلی سفر بسیاری از گردشگران به شمار می آید؛ توجه و مراعات این توصیه ها، حیاتی است.

نماینده عالی دولت در گیلان تعطیلات پیش رو و اعمال محدودیت های تردد در کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را یادآور شد و گفت: به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی، مسدود سازی تفرجگاه های بیرون از شهرها، همزمان با اعمال محدودیت‌های مذکور نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس یافته های متقن علمی، شکل‌گیری اجتماعات انسانی، عامل مهمی در همه گیری و انتقال بیماری است، افزود: ارائه خدمات رفاهی در تفرجگاه ها به‌ویژه مناطق ساحلی به ویژه در فصل تابستان باید مطابق با پروتکل‌های بهداشتی باشد.

استاندار گیلان به نقش اثرگذار شورای فرهنگ عمومی در توجه دادن مردم به سبک جدیدی از استفاده مواهب طبیعی برای پرهیز از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این مهم می‌تواند در قالب اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری، به هم‌استانی ها و هم‌وطنان اطلاع رسانی شود.

در این جلسه موضوع برگزاری شایسته انتخابات و لزوم تحقق مشارکت حداکثری مردم در این رویداد سیاسی-اجتماعی و نیز توجه به وضعیت سواحل در فصل تابستان بررسی و تبادل نظر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.