تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400 - 13:27
کد خبر : 97947

سجاد علیپور، فعال فرهنگی و اجتماعی؛ از شهر اولین‌ها فقط ادعایش برایمان ماند؟!

سجاد علیپور، فعال فرهنگی و اجتماعی؛ از شهر اولین‌ها فقط ادعایش برایمان ماند؟!

جارستان: سجادعلیپور فعال اجتماعی وفرهنگی؛ احداث پیاده راه فرهنگی رشت انجام شد، اما چرا بهره‌وری از آن را به فراموشی سپردند؟!! سجاد علیپور، فعال اجتماعی و فرهنگی که خود از اصحاب رسانه می‌باشد، به ظرفیت‌های بالقوه پیاده راه فرهنگی رشت اشاره نمود. وی گفت متاسفانه نتوانسته ایم ظرفیت‌های بالقوه شهر عزیز رشت را درک کنیم؛

جارستان: سجادعلیپور فعال اجتماعی وفرهنگی؛ احداث پیاده راه فرهنگی رشت انجام شد، اما چرا بهره‌وری از آن را به فراموشی سپردند؟!!

سجاد علیپور، فعال اجتماعی و فرهنگی که خود از اصحاب رسانه می‌باشد، به ظرفیت‌های بالقوه پیاده راه فرهنگی رشت اشاره نمود.

وی گفت متاسفانه نتوانسته ایم ظرفیت‌های بالقوه شهر عزیز رشت را درک کنیم؛ چه برسد به استفاده و بهره‌وری از آن!
سجادعلیپور توضیح داد: با کمی کنکاش و بررسی در ویژگیهای پیاده راههای استاندارد دنیا، خواهیم دید پیاده‌راه فرهنگی رشت که الحق با صرف هزینه‌ای چشمگیر و با ابعاد و استانداردهای نسبتا مطلوب در سالهای ۹۴ و ۹۵ ساخته شد، از صفر شروع شد ولی به صد نرسید!

وی گفت: یک پیاده راه استاندارد و مدرن، باید علاوه بر برخورداری از نورپردازی مناسب و الوان در شب و سایبان و چترهای مراقبتی و تکمیل کننده برای روزها ، دارای ظرفیتهایی کامل و کافی تفریحی، اقتصادی و فرهنگی برای گردشگران و شهروندان باشد.

این فعال اجتماعی_ رسانه‌ای که دانش‌آموخته در رشته مهندسی الکترونیک میباشد، اضافه کرد: استاندارد تعریف شده برای یک پیاده‌راه موفق و کامل این است که دارای حداقل ۱۲ ساعت ظرفیت گردشگری و تفریحی برای رهگذران بوده، بطوریکه یک شهروند حین تفرج در آن حداقل تا ۱۲ ساعت بتواند کلیه نیازهای روزمره خود از قبیل دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به انواع خوراک و امکانات تفریحی و مراقبتی را توامان در اختیار داشته باشد.
سجاد علیپور گفت: با توجه به اینکه شهر رشت با زحمت و پیگیری و صرف هزینه‌هایی، در فهرست یونسکو بعنوان شهر خلاق خوراک جای گرفته است، عجیب است که از این امتیاز در جهت برندسازی برای کل کشور و حتی سرویس‌دهی غذایی برای هم استانیها نیز استفاده نمیگردد؛ حال آنکه فضای مورد نیاز برای ایجاد یک خیابان غذا در پیاده‌راه رشت فراهم است.

وی خاطرنشان کرد : باعث تاسف است که طرح ایجاد خیابان غذا در رشت تا روی میز صحن علنی شورای شهر هم میرود و به دلایل نامعلوم ناکام می‌ماند!

سجاد علیپور ابراز امیدواری کرد که بتوان بزودی در چهارسوی پیاده راه فرهنگی در چندین موضوع فرهنگی، هنری در شاخه های مختلف، اقتصادی و خوراک و گردشگری بهره‌وری بهینه صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیتهای تالاب عینک نیز اشاره کرد و گفت: عینا ظرفیتهای نام برده شده برای پیاده‌راه فرهنگی رشت و حتی چیزی فراتر از آن برای تالاب عینک رشت که بزرگترین تالاب شهری ایران است نیز، میتوان متصور بود.

وی در پایان گفت: ایده ها کم نیستند اما متاسفانه عملکرد شورا و شهرداری رشت آنقدر ضعیف بوده که شهروندان دیگر توقعی از این دستگاه مدیریت شهری ندارند و سطح توقع‌شان از آنان آنقدر پایین آمده که بیشتر به این وادی ورود نکنیم سنگین‌تریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.