تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 8:55
کد خبر : 97924

مدرس دانشگاه بهبود وضع کشور منوط به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

مدرس دانشگاه بهبود وضع کشور منوط به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

جارستان-ایرنا:مدرس دانشگاه‌های گیلان در باب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهبود وضعیت کشور به خصوص در بخش های اقتصادی و سیاسی منوط به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. دکتر رفعت‌اله شریفی روز  چهارشنبه اظهار داشت : در حال حاضر با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از تحریم ها ، شیوع کرونا و

جارستان-ایرنا:مدرس دانشگاه‌های گیلان در باب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهبود وضعیت کشور به خصوص در بخش های اقتصادی و سیاسی منوط به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

دکتر رفعت‌اله شریفی روز  چهارشنبه اظهار داشت : در حال حاضر با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از تحریم ها ، شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی به نظر می رسد هنوز رغبت کافی در مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که  باید منافع و مسئولیت های مدنی، ملی و دینی مان را  به منافع فردی و شخصی ترجیح دهیم، متذکر شد: مشارکت پایین در انتخابات در نهایت به ضرر همه مردم است.

این مدرس دانشگاه یکی از مهمترین پیامدهای مشارکت پایین انتخاباتی در عرصه بین الملل را افزایش قدرت چانه زنی دشمنان علیه منافع ملی کشورمان عنوان و تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور با مشارکت پایین انتخاب شود دشمنان می توانند از آن به عنوان مستمسکی برای تحت فشار گذاشتن کشور  و به ضرر منافع ملی استفاده کنند.

شریفی، پخش مناظره ها و انعکاس دیدگاه‌های مختلف کاندیداها را در افزایش مشارکت تاثیرگذار خواند و افزود : وقتی مساله سرنوشت ایران اسلامی در میان باشد، مردم همواره در صحنه حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه برای حفظ انسجام ایران اسلامی و یکپارچگی کشور همه باید در انتخابات شرکت کنند ، خاطر نشان کرد: لازم است مردم با آینده نگری منافع جمعی را در نظر داشته باشند و از حق خود در تعیین سرنوشت کشور نگذرند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به وجود قومیت های مختلف در کشور اظهار داشت: کشور ما دارای تمدنی کهن در طول تاریخ است و قدرت ما بسته به حفظ انسجام قومیت های مختلف است که کنار یکدیگر زندگی می کنند.

شریفی، تداوم دعواهای سیاسی را به سود دشمن و به ضرر منافع ملی کشور دانست و افزود: هم اکنون در بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده،  از جناح‌های مختلف حضور دارند، بنابر این می توان سرنوشت کشور را طوری تعیین کرد که دیدگاه رئیس جمهور آینده مطابق با اکثریت جامعه باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. گیلان حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.