تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 18:14
کد خبر : 97751

سازمان فضایی ژاپن ربات‌های کوچک تغییرشکل‌دهنده به ماه خواهد فرستاد

سازمان فضایی ژاپن ربات‌های کوچک تغییرشکل‌دهنده به ماه خواهد فرستاد

جارستان-دیجیاتو:سازمان فضایی ژاپن یا JAXA در نظر دارد تا ربات‌های کوچک تغییر شکل‌دهنده‌ای را به سطح ماه بفرستد. هنگامی که این ربات‌ها به سطح ماه رسیدند، شروع به جمع‌آوری داده می‌کنند تا برای توسعه و ساخت ماه‌نورد سرنشین‌دار آینده این سازمان فضایی استفاده شود. سازمان فضایی ژاپن یکی از بی‌شمار آژانس‌های فضایی است که برای

جارستان-دیجیاتو:سازمان فضایی ژاپن یا JAXA در نظر دارد تا ربات‌های کوچک تغییر شکل‌دهنده‌ای را به سطح ماه بفرستد. هنگامی که این ربات‌ها به سطح ماه رسیدند، شروع به جمع‌آوری داده می‌کنند تا برای توسعه و ساخت ماه‌نورد سرنشین‌دار آینده این سازمان فضایی استفاده شود.

سازمان فضایی ژاپن یکی از بی‌شمار آژانس‌های فضایی است که برای توسعه تکنولوژی‌های جدید و خلاقانه برای استفاده در ماه تلاش می‌کند. این سازمان قصد دارد تا ماه‌نوردی با کابین تحت فشار مناسب برای انسان تولید کند تا بتواند فضانوردان را در ماه به راحتی منتقل کند.

ژاپن در راستای تحقیقات برای تولید چنین وسیله‌ای قصد دارد ربات‌های کوچکی که تغییرشکل می‌دهند را به بزرگ‌ترین ماهواره طبیعی زمین بفرستد. این ربات‌ها با همکاری JAXA، سونی، دانشگاه «دوشیشا» و کمپانی اسباب‌بازی «تامی» (Tomy) طراحی و تولید شده‌اند. شرکت خصوصی ژاپنی اکتشافات ماه «آی‌اسپیس» (ispace) در قراردادی در این پروژه وظیفه دارد تا در سال ۲۰۲۲ این ربات‌ها را به سطح ماه برساند.

این ربات‌ها در پروسه انتقال به ماه در حالت کروی خود باقی می‌مانند. قطر این کره‌ها تنها ۸ سانتی‌متر و وزن آن‌ها ۲۵۰ گرم است. وقتی که این ربات‌ها با موفقیت روی سطح ماه قرار گرفتند، با دستوری از سمت سازمان فضایی تغییر شکل می‌دهند. این کره‌ها از وسط باز می‌شوند و دو نیمکره به عنوان چرخ‌های این ربات‌ها پدیدار می‌شوند.

وظیفه این ربات‌ها جمع‌آوری تصویر و داده از سطح ماه است. به طور دقیق‌تر، سازمان فضایی ژاپن می‌خواهد بداند که سنگ‌های روی سطح ماه به نحوه حرکت این ربات‌ها چه واکنشی نشان می‌دهند. این ربات‌ها به قدری کوچک هستند که نمی‌توانند به طور مستقل داده‌ای را به زمین منتقل کنند، بنابراین از سطح‌نشین به عنوان آنتن ارتباطی استفاده می‌کنند.

سازمان فضایی ژاپن امیدوار است که در این ماموریت به دانش بهتری درباره سطح ماه برسد و در آینده با استفاده از این داده‌ها بتواند ماه‌نورد سرنشین‌دار موردنظرش را تولید کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.