تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 12:46
کد خبر : 97590

رشد ۱۰۰ درصدی فعالیت تعاونی زنان روستایی در کشور

رشد ۱۰۰ درصدی فعالیت تعاونی زنان روستایی در کشور

جارستان-ایرنا:معاون توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به فعالیت ۳۰۹ تعاونی زنان روستایی از جمله زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: فعالیت نیمی از این تعاونی‌ها طی هشت سال گذشته با هموارسازی و تسهیل‌گری بستر فعالیت زنان در مناطق روستایی کشور محقق شده است. محمدرضا شاه‌ پسند روز پنجشنبه افزود: از

جارستان-ایرنا:معاون توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به فعالیت ۳۰۹ تعاونی زنان روستایی از جمله زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: فعالیت نیمی از این تعاونی‌ها طی هشت سال گذشته با هموارسازی و تسهیل‌گری بستر فعالیت زنان در مناطق روستایی کشور محقق شده است.

محمدرضا شاه‌ پسند روز پنجشنبه افزود: از سال ۷۲ مجوز فعالیت تعاونی زنان روستایی دریافت شد اما طی یکی دو دهه اخیر این تعاونی ها شروع به فعالیت کردند، که امروز به ۳۰۹ تعاونی رسیده است و ضمن اینکه۵۰ درصد تعاونی زنان روستایی در هشت سال اخیر راه اندازی شده است.

وی اظهار  داشت: هم اکنون ۶ هزار تعاونی و اتحادیه بخش کشاورزی در کشور فعالیت دارند که مسئولیت تامین نیازهای کشاورزان را بر عهده دارند که این تعداد تعاونی ها با نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بهره بردار در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، زنان روستایی و تعاونی تولید در کشور فعالیت دارند.

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه تاکید و توصیه ما بهره مندی از ظرفیت تعاونی های زنان سرپرست خانوار است، اضافه کرد: عمده ترین فعالیت تعاونی های زنان روستایی در حوزه صنایع دستی، مشاغل خرد خانگی، فرآورده های بسته بندی محصولات و تولیدات ورمی کمپوست است.

شاه پسند در ادامه از تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: رساندن صدای کشاورزی به گوش مسئولان، حمایت صنفی از بخش کشاورزی و هویت دار کردن جامعه کشاورزی از جمله وظایف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران است.

وی با اشاره به افتتاح سه روستا بازار در  گیلان طی روز گذشته خاطر نشان کرد: در این روستابازار تولیدات کشاورزی و کالاهای مورد نیاز بدون واسطه در اختیار مردم قرار می گیرد، ضمن اینکه ۱۰ فروشگاه ارزاق عمومی نیز با هدف ارایه خدمات فنی و نهاده های کشاورزی در این استان افتتاح شده است.

در جریان سفر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و هیات همراه طی ۲ روز اخیر، علاوه بر افتتاح سه روستا بازار و ۱۰ فروشگاه ارزاق عمومی ، عملیات اجرایی پروژه ساخت ایستگاه جمع‌آوری شیر ، دفترکار، انبار ذخیره سازی نهاده های دامی شرکت تعاونی دامداران لاهیجان آغاز شد.

این پروژه شامل احداث مرکز جمع آوری شیر، انبار نهاده های دامی، ساختمان اداری و باسکول ۶۰ تنی شرکت تعاونی دامداران شهرستان لاهیجان در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۴۵ مترمربع و زیربنای ۷۶۰ مترمربع است، سرمایه گذاری این پروژه ۵۷ میلیارد ریال است که ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات داخلی شرکت و ۴۷ میلیارد ریال آن از اعتبارات تسهیلات تامین خواهد شد.

شرکت تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان لاهیجان در سال ۶۷ تاسیس شد و هم اکنون هفت هزار و ۴۱۲ عضو و بالغ بر ۳ . ۵ میلیارد ریال سرمایه و ذخیره قانونی دارد و در زمینه دریافت شیر خام دامداران منطقه، تهیه و توزیع نهاده های دامی و خرید و فروش تجهیزات دامداران فعالیت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.