تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 17:30
کد خبر : 97372

دو شهرستان دارای بیشترین آمار غرق شدگان در گیلان

دو شهرستان دارای بیشترین آمار غرق شدگان در گیلان

جارستان-ایسنا:مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: رشت و انزلی داری بیشترین آمار غرق شدگان در استان هستند. سیامک حیدری با اشاره به روند نزولی آمار غرق شدگان در استان به خصوص در چهار سال اخیر، اظهار کرد: در مجموع آمار غرق شدگان در گیلان کاهش یافته است و این امر به دلیل نظارت‌های بیشتری که

جارستان-ایسنا:مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: رشت و انزلی داری بیشترین آمار غرق شدگان در استان هستند.

سیامک حیدری با اشاره به روند نزولی آمار غرق شدگان در استان به خصوص در چهار سال اخیر، اظهار کرد: در مجموع آمار غرق شدگان در گیلان کاهش یافته است و این امر به دلیل نظارت‌های بیشتری که صورت گرفته به دست آمده است.

حیدری افزود: آمار غرق شدگان در گیلان کمتر از مازندران است این در حالیست که استان ما از خط ساحلی بیشتری برخوردار است و معمولا گردشگران بیشتری نیز وارد استان شده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه همواره تلاش می‌کنیم تا مردم را از نقاط خطرآفرین غرق شدگی دور کنیم و شناگاه‌ها نیز افزایش یافته اند، گفت: افزایش ناجیان غریق، افزیش تعداد ایستگاه‌های نظارت و گشت‌های مختلف از جمله عواملی بودند که موجب کاهش تعداد غرق شدگان در استان شده‌اند.

شناکردن تنها تفریح سواحل نیست

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش تعداد غرق شدگان، توسعه بخش فرهنگی سواحل بود تا مردم در چنین مناطقی برای تفریح فقط به فکر شناکردن نباشند و از زیبایی های ساحل از جمله پخش موسیقی نیز لذت ببرند.

حیدری در خصوص افرادی که در سال گذشته و امسال در پشت سد پسخان غرق شده‌اند، تصریح کرد: پوشش دادن سدها و حفاظت از مردم برای جلوگیری از غرق شدگی بر عهده آب منطقه‌ای است و حتما دستگاه مربوطه نسبت به تامین امنیت جان مردم اقدام کند.

۲۰ تا ۴۰ ساله‌ها بیشترین رده سنی غرق شدگان گیلان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین افراد غرق شده در گیلان در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ هستند و این افراد هم  شامل مسافرین و هم شامل مردم بومی هستند.

وی از مردم خواست نسبت به جریان‌های آبی بی توجه نباشند و ادامه داد: برخی افراد به خصوص افراد محلی به دلیل تسلط در محل زندگی خود چنین می پندازند که شنا در مناطق نزدیک به محل سکونتشان که سالها در آن شنا کرده اند مشکلی ندارند این در حالیست که هر لحظه ممکن است جریان های آبی شناگران را غافلگیر کند. بنابراین باید از شنا در مناطقی که شنا ممنوع است به جد پرهیز کنند.

حیدری گفت: شهرستان رشت و انزلی بیشتری آمار غرق شدگان گیلان را دارند و به مردم توصیه داریم افرادی که در طرح های سالم سازی شنا کنند و در خارج از این طرح‌ها از شنا کردن بپرهیزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.