تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 20:54
کد خبر : 96155

غربالگری بیش از ۳۰ هزار مادر باردار در گیلان

غربالگری بیش از ۳۰ هزار مادر باردار در گیلان

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد : ۳۰ هزارو ۷۳۹ مادر باردار ، همزمان با اجرای طرح بسیج ملی غربالگری کووید-۱۹ در طی چهار مرحله بر اساس سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در سطح استان غربالگری شدند. دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ۱۴ ماه

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد : ۳۰ هزارو ۷۳۹ مادر باردار ، همزمان با اجرای طرح بسیج ملی غربالگری کووید-۱۹ در طی چهار مرحله بر اساس سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در سطح استان غربالگری شدند.

دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ۱۴ ماه گذشته (از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا پایان فروردین سال ۱۴۰۰)، تعداد یک هزارو ۱۶۸ مادر باردار و زایمان کرده در سطح استان دارای علایم بودند ، گفت : ابتلاء ۶۶۳ تن از این مادران به بیماری کووید-۱۹ قطعی شد و ۵۰۵ مادر نیز مشکوک به این بیماری بودند.

وی با اشاره به اینکه از ۸۷ درصد از موارد ابتلا در دوران بارداری ، تنها ۱۳ درصد در دوره پس از زایمان گزارش شد ه است ، تصریح کرد: همچنین ۷۲ درصد از مادران به صورت سرپایی درمان شدند و ۲۸ درصد از آنها نیز جهت دریافت خدمات درمانی تخصصی در بیمارستان بستری شدند.

دکتر حیدرزاده یاد آور شد : طبق “راهنمای تشخیص و درمان بیماری کووید-۱۹ درزمان بارداری” تمامی مادران اعم از موارد سرپایی و ترخیص شده از بیمارستان، توسط پرسنل واحدهای ارایه خدمات بهداشتی تحت پیگیری تلفنی و حضوری (مراقبت درب منزل) قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد : تمامی مادران باردار تحت پوشش خدمات بهداشتی، توسط پرسنل واحدهای ارایه خدمت در مراکز بهداشت شهرستان ها و با استفاده از “بسته آموزشی کرونا ویروس و راه های پیشگیری از آن ( ویژه مادران باردار) که به همت واحد سلامت مادران گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تهیه شده است نیز تحت آموزش قرار می گیرند.

وی در پایان اظهار داشت : مادران جهت مشاوره قبل از بارداری، حین بارداری و تا ۴۲ روز پس از زایمان همچنین در خصوص بیماری کرونا درزمان بارداری می توانند با سامانه ۴۰۳۰ به طور شبانه روزی تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.