تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 17:34
کد خبر : 95822

لزوم شتاب نشاء برنج در شالیزارهای گیلان لزوم شتاب نشاء برنج در شالیزارهای گیلان

لزوم شتاب نشاء برنج در شالیزارهای گیلان لزوم شتاب نشاء برنج در شالیزارهای گیلان

جارستان-ایسنا:مدیرعامل آب منطقه ا ی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی هر چه سریعتر نسبت به نشاء برنج اقدام کنند. وحید خرمی امروز در بازدید از شبکه های آبیاری  مناطق مرکزی گیلان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اولین نوبت آبگذاری مناطق مرکزی استان از نهم اردیبهشت ماه در کانال چپ سنگر آغاز شده است. وی افزود: با

جارستان-ایسنا:مدیرعامل آب منطقه ا ی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی هر چه سریعتر نسبت به نشاء برنج اقدام کنند.

وحید خرمی امروز در بازدید از شبکه های آبیاری  مناطق مرکزی گیلان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اولین نوبت آبگذاری مناطق مرکزی استان از نهم اردیبهشت ماه در کانال چپ سنگر آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به پایش صورت گرفته، در تمام مناطق آب به اندازه کافی در مجاری آبی جریان داشته و کشاورزان نیز در حال فعالیت در شالیزار های خویش هستند.

خرمی به کشاورزان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مناسب جوی و وجود آب کافی در مجاری آبی،  هر چه سریعتر نسبت به نشاء برنج براساس تقویم زراعی اقدام و مازاد آب موجود را نیز به سمت آب بندانهای حوزه فعالیت خویش برای ذخیره سازی هدایت کنند.

وی تصریح کرد: تمامی کانال های اصلی آبیاری دشت مرکزی از جمله ؛ سنگر، خمام،  خشکبیجار، لاکان، لشت نشا و مناطق مرکزی رشت مورد قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.