تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 12:35
کد خبر : 95472

بالغ بر ۱۶۰ میلیون بچه ماهی در خزر رهاسازی می شود

بالغ بر ۱۶۰ میلیون بچه ماهی در خزر رهاسازی می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛مدیرکل شیلات گیلان از رهاسازی بالغ بر ۱۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری در اواخر خرداد ماه جاری در دریای خزر خبر داد. عظیم مدبری روز سه شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : پرورش این تعداد بچه ماهی حاصل فرایند تکثیر در مراکز شهید انصاری، مرحوم یوسف

جارستان به نقل از ایرنا؛مدیرکل شیلات گیلان از رهاسازی بالغ بر ۱۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری در اواخر خرداد ماه جاری در دریای خزر خبر داد.

عظیم مدبری روز سه شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : پرورش این تعداد بچه ماهی حاصل فرایند تکثیر در مراکز شهید انصاری، مرحوم یوسف پور سیاهکل و شهید بهشتی است و گونه های مختلف ماهیان استخوانی و خاویاری را شامل می شود.

وی در ادامه با اشاره به تولید ماهی در گیلان افزود : در سال گذشته پنج هزار ۴۵۱ کیلوگرم خاویار و ۸۶۱ تن گوشت ماهیان غضروفی (شامل؛ اوزون برون، شیپ و قره برون) در گیلان تولید شده که از این مقدار ۵۵ تن گوشت و هزار و ۱۴۰ کیلوگرم خاویار به کشورهای فرانسه، روسیه، امارات، چین، ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.

وی قیمت هر کیلوگرم خاویار ایران در بازارهای هدف را ۷۰۰ دلار و هر کیلوگرم گوشت ماهیان غضروفی را ۱۲ دلارعنوان کرد و افزود : ارزش ریالی خاویار صادر شده ۱۸۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال و ارزش ریالی گوشت ماهی صادراتی ۱۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدبری گفت : شیلات طی سال گذشته در مجموع ۳۳۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در بخش ماهیان غضروفی درآمدزایی داشته است ضمن آنکه شیلات گیلان ۶۷ مزرعه صنعتی و سنتی پرورش ماهیان خاویاری دارد که از این تعداد ۴۸ مزرعه صنعتی و ۱۹ مزرعه خانگی است.

وی تصریح کرد : همچنین در سال ۹۹ شیلات استان پنج هزار و ۵۸۶ تن کیلکا به ارزش ۲۳۳ میلیارد ریال توسط ۲۱۴ صیاد و ۳۰ شناور در سواحل این استان صید کرد که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشت.
به گفته مدبری، سال گذشته ۲ هزار و ۹۱ تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال در سواحل استان گیلان صید شد که سهم ماهی سفید از این صید ۶۶ درصد، کفال ۳۱ درصد و سایر گونه ها ۳ درصد بود.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و اداره کل شیلات گیلان در این شهر ساحلی مستقر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.