تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 19:29
کد خبر : 95432

پیامک ثبت‌نام کرونا شگرد مجرمان سایبری

پیامک ثبت‌نام کرونا شگرد مجرمان سایبری

جارستان به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در گفت‌وگویی به تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش کلاهبرداری با ساخت صفحات جعلی، شهروندان باید بیش از گذشته مراقب بوده و فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند. وی افزود: در این پیامک‌ها

جارستان به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در گفت‌وگویی به تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش کلاهبرداری با ساخت صفحات جعلی، شهروندان باید بیش از گذشته مراقب بوده و فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند.

وی افزود: در این پیامک‌ها از شهروندان خواسته می‌شود تا به یک لینک جعلی مراجعه کرده و اطلاعات خود را برای ثبت‌نام واکسن کرونا ثبت کنند این در حالی است که تاکنون هیچ سامانه‌ای برای این کار راه‌اندازی نشده است.

رئیس پلیس فتا استان گیلان تصریح کرد: افراد سودجو در اینگونه پیام‌ها از شهروندان مبالغ کمی درخواست و از این طریق از آنها کلاهبرداری یا با دسترسی به حساب بانکی آنها اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

این مقام انتظامی یاد آور شد: برای دریافت و تزریق واکسن کرونا نیازی به هیچگونه ثبت نام نیست و پیامک‌ها صرفاً با پیش شماره‌های وزارت بهداشت یعنی v.behdasht انجام می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.