تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 9:36
کد خبر : 95007

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران (اردیبهشت ۱۴۰۰)

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران (اردیبهشت ۱۴۰۰)

نویسنده: فرهنگ حشمتی جارستان به نقل از زومیت؛ در این مقاله قصد داریم در قالب یک راهنمای خرید جامع، بهترین گوشی‌های موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. با زومیت همراه باشید. با توجه ‌به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته قیمت گوشی‌ هوشمند در چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه حیاتی که

نویسنده: فرهنگ حشمتی

جارستان به نقل از زومیت؛ در این مقاله قصد داریم در قالب یک راهنمای خرید جامع، بهترین گوشی‌های موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. با زومیت همراه باشید.

با توجه ‌به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته قیمت گوشی‌ هوشمند در چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه حیاتی که بخش بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهد، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مورد نظر ارائه می‌دهد.

به ‌همین‌ دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. از بهترین گوشی‌های ۳ میلیون تومانی (گوشی‌های اقتصادی) تا بهترین گوشی‌های ۳۰ میلیون تومانی (گوشی‌های پرچم‌دار)؛ تا بتوانید با هر بودجه‌ای که در نظر دارید، بهترین گوشی ممکن را بخرید. توجه داشته باشید که همه قیمت‌های نوشته‌شده، بر اساس کمترین قیمت بازار برای مدل رجیسترشده است.

در نظر داشته باشید که با توجه ‌به تغییر زیاد قیمت در بازار گوشی‌ موبایل، این مقاله ابتدای هر ماه و با توجه ‌به قیمت روز، به‌روزرسانی می‌شود.


بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان - نوکیا 2.4

نوکیا ۲.۴

نوکیا ۲.۴ از معدود گوشی‌های ارزان‌قیمت در بازار ایران است که ارزش خرید دارد. نوکیا ۲.۴ که اواسط سال ۲۰۲۰ معرفی شد، به‌طور پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند؛ ولی نوکیا وعده داده است که به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را هم دریافت خواهد کرد. از بارزترین ویژگی‌های نوکیا ۲.۴ می‌توانیم به نمایشگر عریض ۶٫۵ اینچ، پردازنده Helio P22 با پردازنده هشت هسته‌ای، حسگر اثر انگشت، باتری قدرتمند ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در کنار دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان و قابلیت عکاسی پرتره اشاره کنیم. بد نیست بدانید که نوکیا ۲.۴ از سیستم‌عامل اندروید وان بهره می‌برد که نسخه خالص اندروید محسوب می‌شود؛ یعنی همان نسخه‌ای که در گوشی‌های پیکسل وجود دارد. ماهیت خالص بودن اندروید وان به نوکیا کمک می‌کند تا به‌روزرسانی‌های سریع‌تر و بیشتری برای این گوشی منتشر کند.


بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان - شیائومی ردمی نوت 9

شیائومی ردمی نوت ۹

ردمی نوت ۹ یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های شیائومی و در عین حال، یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران است. درست مثل سایر اعضای سری ردمی نوت، این گوشی امکاناتی فراتر از قیمتش ارائه می‌دهد. بعید است بتوانید گوشی دیگری در بازه قیمتی کمتر از ۴ میلیون تومان پیدا کنید که نمایشگر عریض با دقت Full HD، باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت و چهار دوربین برای انواع حالت‌های عکاسی در اختیارتان قرار بدهد. البته در نظر داشته باشید که ردمی نوت ۹ با ترکیب‌های مختلفی از رم و حافظه داخلی در بازار ایران پیدا می‌شود که مدل ۶۴ گیگابایتی آن با ۳ گیگابایت رم را می‌توانید با قیمتی کمتر از ۴ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با این گوشی، بررسی ردمی نوت ۹ را در زومیت بخوانید


بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان - شیائومی ردمی نوت 10

شیائومی ردمی نوت ۱۰

پس از موفقیت چند نسل از سری گوشی‌های ردمی نوت، بالاخره نسل دهم این گوشی‌ها هم به بازار ایران رسید. شیائومی ردمی نوت ۱۰ به‌عنوان مدل پایه، پیشرفت‌های زیادی در مقایسه با ردمی نوت ۹ داشته است که قیمت بیشتر آن را توجیه می‌کند. شاید بتوانیم نمایشگر AMOLED آن را بزرگ‌ترین تغییر نسل دهم ردمی نوت بدانیم که به‌مراتب باکیفیت‌تر و روشن‌تر از نمایشگر ردمی نوت ۹ است. بلندگوهای استریو و فناوری شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر برتری‌های اصلی ردمی نوت ۱۰ در مقایسه با ردمی نوت ۹ محسوب می‌شود. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود و طبیعتا از نظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، آینده بهتری در مقایسه با نسل قبلی‌ دارد. پیشنهاد می‌کنیم که بررسی ردمی نوت ۱۰ را در زومیت بخوانید.


بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان - پوکو ایکس 3 مدل NFC

پوکو X3 نسخه NFC

برند پوکو کار خود را به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی آغاز کرد و با عرضه پوکوفون F1 توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند؛ به‌طوری‌که حالا به‌عنوان شرکتی مستقل فعالیت می‌کند. پوکو X3 یکی از جدیدترین محصولات این برند محسوب می‌شود که در دو نسخه معمولی (بدون پسوند) و NFC وارد بازار شده است. پوکو ایکس ۳ NFC ماژول NFC دارد؛ ولی ظرفیت باتری آن کمتر است؛ به همین دلیل قیمت کمتری در مقایسه با مدل معمولی دارد و در حال حاضر می‌توانید نسخه NFC با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را با قیمتی حدود ۶ میلیون تومان تهیه کنید. از بارزترین ویژگی‌های پوکو X3 نسخه NFC می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، تراشه قدرتمند، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کنیم. حتما بررسی پوکو X3 نسخه NFC را در زومیت بخوانید.


بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی - پوکو X3

پوکو X3

اگر قصد دارید تا ۷ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید نسخه معمولی پوکو ایکس ۳ را تهیه کنید که ماژول NFC را ندارد؛ ولی در عوض از باتری فوق‌العاده قدرتمند با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. به جز باتری و ماژول NFC، تفاوت دیگری بین دو نسخه پوکو ایکس ۳ وجود ندارد. مدل معمولی پوکو ایکس ۳ به نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۲G و چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی (اولتراواید، ماکرو، پرتره) مجهز شده است.


بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان - گلکسی A52 و می 10T لایت

سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی می ۱۰T لایت ۵G

در این بازه قیمتی دو گوشی را پیشنهاد می‌کنیم. هر دو گوشی انتخاب خیلی خوبی در این بازه قیمتی محسوب می‌شوند و انتخاب گزینه مناسب، به نیاز و انتظارتان از گوشی هوشمند برمی‌گردد. میان‌رده جذاب و جدید کره‌ای یعنی گلکسی A52 سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار ایران محسوب می‌شود که نمایشگر عالی و دوربین‌های کارآمد را در بدنه‌ای خوش‌ساخت و جمع‌وجور در اختیارتان قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این گوشی، حتما بررسی گلکسی A52 را در زومیت مطالعه کنید. اما اگر بخواهید آینده‌نگر باشید یا قدرت پردازشی برایتان اهمیت زیادی داشته باشد، می ۱۰T لایت شیائومی را پیشنهاد می‌کنیم که از اینترنت همراه نسل پنجم ۵G پشتیبانی می‌کند، نمایشگر بزرگ‌تری دارد و به تراشه قدرتمندتری مجهز شده است؛ بنابراین می‌تواند گوشی مناسب‌تری برای گیمرهای موبایل باشد.


بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان - پوکو ایکس 3 پرو

پوکو X3 پرو

پوکو که حالا دیگر مستقل از شیائومی فعالیت می‌کند، اوایل سال جاری میلادی از مدل جدیدی از گوشی محبوب ایکس ۳ با نام پوکو ایکس ۳ پرو رونمایی کرد که نسخه پیشرفته‌ای از پوکو ایکس ۳ NFC محسوب می‌شود. بارزترین ویژگی پوکو ایکس ۳ پرو، تراشه فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ است که آن را بیش از دو برابر قدرتمندتر از پوکو ایکس ۳ می‌کند. به‌علاوه دوربین‌های مدل پرو پیشرفت‌هایی در مقایسه با مدل معمولی داشته است. از نظر قدرت پردازشی، در این بازه قیمتی هیچ رقیبی برای پوکو ایکس ۳ پرو وجود ندارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات اشاره کنیم.


بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان - شیائومی می 10 تی

شیائومی می ۱۰T

نام‌گذاری گوشی‌های شیائومی همیشه گیج‌کننده است. این شرکت چینی مدل‌های زیادی با پسوندهای مختلف از هر سری معرفی می‌کند؛ اما به هر حال نمی‌توان انکار کرد که معمولا گوشی‌های این شرکت، امکاناتی فراتر از قیمتشان ارائه می‌دهند. در مورد شیائومی می ۱۰T هم همین‌طور است. این مدل، نسخه‌ای از گوشی پرچم‌دار می ۱۰ محسوب می‌شود که بیشتر امکانات آن را به ارث برده و حتی در برخی موارد از آن برتر است. درست مثل نسل قبلی یعنی شیائومی می ۹T که جزو به‌صرفه‌ترین گوشی‌های رده‌بالا در زمان خودش بود، می ۱۰T با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۱۴۴ هرتز، پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم ۵G، بدنه شیشه‌ای، بلندگوهای استریو و دوربین‌های کارآمد، ارزش خرید خیلی زیادی دارد.


بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان - سامسونگ گلکسی S20 FE 5G

سامسونگ گلکسی S20 FE نسخه ۵G

سامسونگ مدتی پیش، از مدلی جدیدی از خانواده گلکسی اس ۲۰ را با نام گلکسی اس ۲۰ اف ای در دو نسخه ۴G و ۵G معرفی کرد. هر دو نسخه به لطف تجربه بی‌نقص، قیمت مناسب و ارزش خرید زیاد، توانستند به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند. دلیل این موضوع این است که گلکسی اس ۲۰ اف ای اکثر مشخصات مدل گران‌تر گلکسی اس ۲۰ را با قیمتی به‌مراتب کمتر یدک می‌کشد. این گوشی همان نمایشگر ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی و شارژ سریع ۲۵ وات را ارائه می‌دهد و فقط در بخش‌هایی مثل جنس بدنه و یک سری موارد جزئی تفاوت دارد. تفاوت دو مدل ۴G و ۵G هم فقط در تراشه آن‌ها است. مدل ۵G از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد که در مقایسه با تراشه اگزینوس ۹۹۰ مدل ۴G، عملکرد پایدارتر و خنک‌تری دارد و قدرت پردازش گرافیکی آن هم بیشتر است. در این بازه قیمتی و حتی کمی بیشتر، گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵G بدون رقیب بهترین گوشی موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که بررسی گلکسی S20 FE را در زومیت بخوانید.

انتخاب جایگزین: واقعیت این است که نمی‌توانیم هیچ گوشی دیگری را به‌ جای گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵G  معرفی کنیم؛ اما اگر از طرفداران پروپاقرص اپل هستید و به هر قیمتی می‌خواهید به جمع کاربران آیفون بپیوندید، می‌توانید آیفون SE 2020 را بخرید. همان‌طور که می‌دانید، پسوند SE به مدل‌هایی از آیفون اشاره می‌کنند که سخت‌افزار به‌روز را در بدنه‌ای قدیمی ارائه می‌دهند تا کاربران بتوانند با هزینه کمتری در مقایسه با دیگر مدل‌های آیفون، استفاده از iOS را تجربه کنند. آیفون SE از طراحی منسوخ‌شده، نمایشگر کوچک و دوربین ضعیف آیفون ۸ استفاده می‌کند؛ ولی اپل تراشه A13 Bionic را در دل آن قرار داده است؛ همان تراشه قدرتمندی که در سری آیفون ۱۱ وجود دارد. با وجود اینکه گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵G را از همه نظر گوشی برتری در مقایسه با آیفون SE می‌دانیم؛ ولی اگر به هر دلیلی می‌خواهید آیفون بخرید، بهترین انتخابتان همین گوشی خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم حتما بررسی آیفون SE 2020 را در زومیت بخوانید.


بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان - اپل آیفون 11

اپل آیفون ۱۱

واقعیت این است که حتی تا این بازه قیمتی، همچنان گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵G را هوشمندانه‌ترین خرید می‌دانیم؛ اما اگر جزو طرفداران سرسخت اپل هستید و می‌توانید حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید، انتخاب بهتری هم از آیفون SE 2020 وجود دارد و آن آیفون ۱۱ است. با اینکه نزدیک به یک سال و نیم از زمان معرفی این گوشی می‌گذرد، آیفون ۱۱ هنوز پرفروش‌ترین گوشی اپل در جهان محسوب می‌شود و با توجه به افت قیمتی که پس از عرضه آیفون ۱۲ داشت، بهترین انتخاب برای عاشقان اپل به‌حساب می‌آید. همان‌طور که در بررسی آیفون ۱۱ گفتیم، «آیفون ۱۱ به‌ لطف پردازنده‌ی خارق‌العاده‌ی A13 Bionic به‌لحاظ توان پردازشی خام، فرسخ‌ها از رقبا فاصله دارد، در کاربری‌های روزمره یک روز تمام شما را همراهی می‌‌کند، عکس‌هایی فوق‌العاده در طول روز می‌گیرد و عکاسی با حالت Night آن در طول تاریکی شب بسیار لذت‌‌بخش است.» در حال حاضر مدل پایه آیفون ۱۱ را می‌توانید با قیمتی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید


بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی هوشمند ؛ آیفون ۱۲ و گلکسی S21 پلاس

سامسونگ گلکسی S21 پلاس

در این بازه، محدودیت مالی را تا حد زیادی برمی‌داریم؛ البته بدین معنی نیست که بخواهید پولتان را آتش بزنید و گران‌ترین گوشی ممکن را بخرید. درست است که می‌توانید مدل‌های گران‌تری در بازار ایران پیدا کنید؛ ولی معمولا قابلیت بیشتری ندارند که ارزش پرداخت بهای خیلی زیاد داشته باشد؛ بنابراین در همین بازه قیمتی گوشی جدید سامسونگ گلکسی S21 پلاس را پیشنهاد می‌دهیم. گلکسی S21 پلاس پرچم‌داری خوش‌دست و بی‌نهایت باکیفیت است که به‌تازگی وارد بازار ایران شده و نمایشگر عالی، دوربین‌های همه‌فن‌حریف و دریایی از امکانات نرم‌افزاری در اختیارتان قرار می‌دهد.

اپل آیفون ۱۲ مینی

برای طرفداران اپل که می‌خواهند با هزینه‌ای حدود ۲۵ میلیون تومان وارد اکوسیستم iOS شوند، گوشی کوچک و جدید اپل یعنی آیفون ۱۲ مینی بهترین انتخاب است. این گوشی در مقایسه با آیفون ۱۱، نمایشگر باکیفیت‌تر، دوربین‌های بهتر و تراشه قدرتمندتری دارد. البته اگر نمایشگر ۵٫۴ اینچی برایتان خیلی کوچک است، باید بودجه خود را دو-سه میلیون تومان بیشتر کنید و مدل پایه آیفون ۱۲ را تهیه کنید که نمایشگری به‌مراتب بزرگ‌تر دارد.


بهترین گوشی بیش از ۲۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

اگر محدودیتی برای هزینه کردن ندارید و سیستم عامل اندروید را می‌پسندید، گلکسی S21 اولترا بهترین انتخاب محسوب می‌شود. همان‌طور که در بررسی گلکسی S21 اولترا گفتیم: «گلکسی S21 اولترا اکنون بهترین و تمام‌عیارترین پرچم‌دار دنیای اندروید به‌حساب می‌آید.» در زمان نگارش این راهنمای خرید، گوشی اندرویدی دیگری در بازار وجود ندارد که بتوانیم آن را به گلکسی S21 اولترا ترجیح بدهیم. پس اگر حساب بانکی‌تان پاسخگوی قیمت زیاد این مدل است، با خیال راحت می‌توانید آن را به‌عنوان بهترین گوشی اندرویدی بازار ایران خریداری کنید.

اپل آیفون ۱۲ پرو مکس

چند ماه پس از ورود سری آیفون ۱۲ به بازار ایران، قیمت آن بالاخره معقول شد و می‌توانیم آن را در فهرست بهترین گوشی‌های بازار قرار بدهیم. برای طرفداران محصولات اپل و iOS که محدودیتی در هزینه کردن ندارند، آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین انتخاب ممکن است. مدل رجیسترشده این گوشی را می‌توانید با قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. آیفون ۱۲ پرو مکس کامل‌ترین و بهترین آیفون ساخته‌شده تا به امروز محسوب می‌شود. کیفیت ساخت عالی، نمایشگر OLED با رنگ‌های دقیق و روشنایی بالا، پردازنده‌ی قدرتمند، عملکرد عالی دوربین در عکاسی روز و شب و شارژدهی بسیار خوب فقط بخشی از مزایای آیفون ۱۲ پرو مکس است. برای آشنایی بیشتر با آیفون ۱۲ پرو مکس پیشنهاد می‌کنیم بررسی آیفون ۱۲ پرو مکس را در زومیت بخوانید.


برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز همه گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل نظر در مورد گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان، پوکو ایکس ۳ نسخه NFC است. این گوشی از نمایشگر ۱۲۰ هرتز، بلندگوهای استریو، پردازنده قدرتمند و باتری حجیم با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان، پوکو ایکس ۳ پرو است. بارزترین ویژگی این گوشی را می‌توان تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ آن دانست که در این بازه قیمتی رقیبی ندارد.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان کدام است؟

بهترین انتخاب تا ۷ میلیون تومان، پوکو X3 است. پوکو X3 نمایشگر ۱۲۰ هرتز، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری حجیمی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان، ردمی نوت ۹ شیائومی است. ردمی نوت ۹ یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود که امکانات جذابی در قالب یک گوشی اقتصادی ارائه می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.