تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400 - 12:08
کد خبر : 93862

سدهای چوبی از عوامل نسل کشی آبزیان مهاجر در گیلان

سدهای چوبی از عوامل نسل کشی آبزیان مهاجر در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سدهای چوبی احداث شده موجب نسل کشی آبزیان مهاجر می شوند. ساسان اکبری پور در جمع خبرنگاران گفت: به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان رودخانه های گیلان پاکسازی و سدهای چوبی احداث شده تخریب شد. وی با اشاره به اینکه سدهای چوبی احداث

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سدهای چوبی احداث شده موجب نسل کشی آبزیان مهاجر می شوند.

ساسان اکبری پور در جمع خبرنگاران گفت: به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان رودخانه های گیلان پاکسازی و سدهای چوبی احداث شده تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه سدهای چوبی احداث شده موجب نسل کشی آبزیان مهاجر می شود، افزود: در این عملیات ۲۳ مورد سد چوبی تخریب شد.

اکبری پور خاطرنشان کرد: برخی از افراد با ایجاد سدکلهام و تورهای زیرآبی در عرض رودخانه مبادرت به صید ماهی می کنند که پرونده کیفری برایشان تشکیل و با دستور مقام قضایی نسبت به تخریب سدکلهام اقدام می شود.

وی تصریح کرد: پاکسازی رودخانه های گیلان تا حذف کامل تمامی سد کلهام موجود در رودخانه های استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان همچنین از جمع آوری دام های زیرآبی خبر داد و گفت: علی رغم ممنوعیت صید ماهیان بدلیل تخم ریزی و زادآوری، متاسفانه در برخی موارد صید به روش های غیر مجاز انجام که در صورت مشاهده با توجه به ممنوعیت صید، با عامل یا عاملان برخورد قانونی و قضایی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.