تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردین 1400 - 20:19
کد خبر : 92667

هوای گیلان از شنبه بارانی و خنک می شود

هوای گیلان از شنبه بارانی و خنک می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: به تدریج از شنبه هفته آینده با نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه شرایط برای کاهش دما، بارندگی و وزش باد و بعضی نقاط تشدید احتمال رعد و برق و به تناوب در ارتفاعات بارش برف تا یکشنبه مهیا

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: به تدریج از شنبه هفته آینده با نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه شرایط برای کاهش دما، بارندگی و وزش باد و بعضی نقاط تشدید احتمال رعد و برق و به تناوب در ارتفاعات بارش برف تا یکشنبه مهیا می شود.

شبنم هادی نژاد روز جمعه افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده افزایش ابر و بارندگی پراکنده دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: بر همین اساس آسمان استان برای روز شنبه و یکشنبه ابری و مه آلود باکاهش نسبی دما همراه است که به تدریج بارندگی و وزش باد (به ویژه عصر و شب بعضی نقاط شدید)، احتمال رعد و برق اواخر وقت در ارتفاعات همراه با بارش برف خواهد بود.

وی آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال رانش و لغزش احتمال برخورد صاعقه، اختلال در تردد در محورهای کوهستانی را از جمله پیامدهای احتمالی فعالیت این سامانه بارشی ذکر کرد.

هادی نژاد، بیشترین و کمترین دما طی ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به منجیل با ۳۰ درجه سانتیگراد و ماسوله با ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان ادامه داد: دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در نوسان بوده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.