تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 18:03
کد خبر : 92567

فرماندار آستارا تأکید کرد؛ الزام مکانیزه کردن مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی آستارا

فرماندار آستارا تأکید کرد؛ الزام مکانیزه کردن مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی آستارا

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مکانیزه کردن مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی شهرستان مرزی بندر آستارا از الزامات است. عباس صابر، در جلسه کمیته هماهنگی مرز آستارا که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در پایانه مرز زمینی

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مکانیزه کردن مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی شهرستان مرزی بندر آستارا از الزامات است.

عباس صابر، در جلسه کمیته هماهنگی مرز آستارا که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در پایانه مرز زمینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آستارا به جهت داشتن سه پایانه مرز زمینی، دریایی و ریلی، یکی از مهمترین مناطق اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه آستارا محدودیت های بسیاری را از لحاظ اراضی سرزمینی دارد، ادامه داد: این زیرساخت های حمل و نقل در سه مرز مذکور، در اراضی یک شهرستان کوچک نیز وجود دارد که سبب بروز مشکلاتی برای شهر و شهروندان شده است.

وی با اشاره به اینکه مکانیزه کردن زیرساخت های مرزهای سه گانه آستارا باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: کنترل آنها به لحاظ فیزیکی مشکل است.

صابر با بیان اینکه مشکل امروزه ترافیکی کامیون های تزانزیتی از مشکلات اساسی مردم شهرستان است، خاطرنشان کرد: دلیل این اتفاق این می باشد که مرزهای سه گانه آستارا دقیقا در داخل حریم شهری واقع شده است.

وی اضافه کرد: در ایامی که صادرات کشور از این مرز بیشتر می شود، مردم آستارا بیشتر این مشکلات را لمس می کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد صادرات استان گیلان از مرز آستارا انجام می شود، تصریح کرد: این رقم بسیار قابل توجه است که تنها مرز زمینی قابل استفاده برای صادرات استان های گلستان، مازندان و گیلان است.

وی با تأکید بر قدمت بیش از یکصد سال فعالیت گمرک آستارا، یادآور شد: تأسیسات موجود در حد و اندازه میزان صادارت، واردت و ترانزیت از این مرز نمی باشد.

در جریان این سفر، معاون وزیر راه و هیأت همراه از زیرساخت های مرزهای زمینی، دریای و ریلی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.