تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 19:28
کد خبر : 92147

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بیان داشت؛ فهم و درک معانی قرآن، از شاخص‌های علمی و فرهنگی جوامع اسلامی است / تدوین برنامه عملیاتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی / دبیرخانه کنگره بین‌المللی سردارجنگل، با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان و نخبگان علمی تشکیل شود

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بیان داشت؛ فهم و درک معانی قرآن، از شاخص‌های علمی و فرهنگی جوامع اسلامی است / تدوین برنامه عملیاتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی / دبیرخانه کنگره بین‌المللی سردارجنگل، با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان و نخبگان علمی تشکیل شود

جارستان: استاندار گیلان کتاب آسمانی قرآن را نور هدایت برای مسلمانان و رحمت و روشنایی برای جویندگان حقیقت خواند و با تصریح اینکه فهم و درک معانی قرآن ، از شاخص های علمی و فرهنگی جوامع اسلامی برشمرده می شود، بر لزوم تدوین یک برنامه عملیاتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی  تأکید کرد.  به

جارستان: استاندار گیلان کتاب آسمانی قرآن را نور هدایت برای مسلمانان و رحمت و روشنایی برای جویندگان حقیقت خواند و با تصریح اینکه فهم و درک معانی قرآن ، از شاخص های علمی و فرهنگی جوامع اسلامی برشمرده می شود، بر لزوم تدوین یک برنامه عملیاتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی  تأکید کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه و روزهای پاسدار و جانباز اظهار داشت: کتاب آسمانی قرآن، نور هدایت برای مسلمانان و رحمت و روشنایی برای همه کسانی است که به دنبال حق و حقیقت هستند.

وی قرآن را تنها کتاب آسمانی دانست که از تحریف و تغییر مصون مانده و با اراده الهی؛ همان گونه که بر قلب پیامبر اعظم (ص) نازل شد، امروز در اختیار ما مسلمانان است.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام با بسط آموزه های دینی از رهگذر آیات قرآنی، سبک زندگی اسلامی مبتنی بر معارف الهی را ترویج داد.

استاندار گیلان بیان کرد: معتقدم با تبعیت از آموزه های قرآنی؛ تقوا و پاکدامنی در جامعه فراگیر می شود و لازمست در کنار نگاه به قرآن، خواندن قرآن و حفظ آیات نورانی آن، از قرآن پیروی کنیم و فرامین آن را در زندگی و جامعه خود جاری و ساری سازیم.

وی فهم درک معانی قرآن را از شاخص های علمی و فرهنگی برای جوامع اسلامی ذکر کرد و گفت: در عین حال تاکید دارم آموزه های این کتاب آسمانی بعنوان فرهنگ ، گسترش و تعمیق یابد.

زارع تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی را امری لازم و نیازمند تدوین برنامه عملیاتی عنوان و خاطرنشان کرد: البته آموزش قرآن در همه اشکال و جنبه ها باید با بهترین روش‌ها و با تکیه بر مناسب ترین فن‌آوری‌ها صورت گیرد.

وی گفت: در واقع قرآن آموزی ، قرآن خوانی ، قرآن پژوهی و قرآن فهمی باید کودکی تا جوانی و از جوانی تا کهنسالی جزو جدانشدنی فرهنگ عمومی شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تمهید مقدمات برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی در یکصد سالگی این جنبش و یادآوری ضرورت توجه و برنامه ریزی برای برپایی نشست های کنگره بصورت حضوری و غیرحضوری به دلیل شرایط کرونایی، تأکید کرد که لازم است دبیرخانه کنگره با استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان و نیز نخبگان علمی استان هرچه زودتر تشکیل شود.

 **ترویج فرهنگ قرآنی سبب نورانیت دل ها می شود

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان نیز اظهار کرد: بسترسازی برای مهدهای قرآنی راهکار خوبی است.

وی بر توجه به خروجی فعالیت ها به ویژه در عرصه قرآنی تاکید کرد و افزود: مشاهده ثمره فعالیت های قرآنی در جامعه ارزشمند است و براین اساس نوجوانان و جوانان باید از فرهنگ قرآنی بهره مند شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی سبب نورانیت دل ها می شود، تصریح کرد: تاثیرگذاری نوجوان و جوان قرآنی در خانواده و جامعه حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی، همراهی مردم در فعالیت های فرهنگی را اثرگذار خواند و بیان کرد: فعال شدن مجمع خیران قرآنی گیلان ضرورت دارد و می طلبد دستگاه های متولی این امر را پیگیری کنند.

وی در ادامه بر فعال شدن دبیرخانه کنگره بین المللی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی تاکید کرد و گفت: میرزا کوچک جنگلی همزمان با سه ضلع استبداد داخلی و زور و تزویر خارجی مبارزه کرد و این برای مردم ایران به ویژه گیلان جای افتخار دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر دیدار دست اندرکاران کنگره بین المللی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری چراغ راه در برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی است.

آیت الله فلاحتی، فعالیت های قرآنی را در صدر فعالیت متولیان گیلان در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد و یادآور شد: سال آینده کنگره بین المللی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی باید در راس مسائل اجتماعی و سیاسی استان قرار گیرد.

اهدای احکام کارگروه های سه گانه ، بررسی اقدامات سند راهبردی فعالیت های قرآنی استان و نیز هماهنگی برای اجرای کنگره بین المللی صدمین سال شهادت میرزاکوچک خان جنگلی محورهای این جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.