تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 19:05
کد خبر : 91353

یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان کمبود نیرو و تجهیزات دارد

یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان کمبود نیرو و تجهیزات دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان کمبود نیرو و تجهیزات دارد. سرهنگ محمد قربانی لرد روز دوشنبه در چهارمین روز هفته منابع طبیعی با عنوان روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون در حاشیه برگزاری رژه خودرویی یگان حفاظت منابع طبیعی

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان کمبود نیرو و تجهیزات دارد.

سرهنگ محمد قربانی لرد روز دوشنبه در چهارمین روز هفته منابع طبیعی با عنوان روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون در حاشیه برگزاری رژه خودرویی یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در رشت اظهار داشت: تقریبا دو برابر نیروهای فعال کنونی ، نیرو نیاز داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان از حدود ۵۸۰ نیرو و افزون بر ۵۴ دستگاه خودرو برخوردار است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۴۰۲ نفر قرق بان از نیروهای حجمی بوده و بقیه نیروهای قراردادی هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار داشت: رژه خودرویی یگان حفاظت منابع طبیعی استان امروز در مرکز رشت و شهرستان تالش با حضور دستگاه های انتظامی، یگان امداد، یگان حفاظت مسکن و شهرسازی، محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای پویش اهدای خون حیات سبز خاطر نشان کرد: در اجرای این پویش به مناسبت هفته منابع طبیعی امروز جمعی از نیروها برای اهدای خون به انتقال خون استان مراجعه کرده و با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند به این مایع حیاتی شتافتند.

گیلان بالغ بر یک میلیون و ۴۷۱ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار حدود “۷۰ درصد” اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۴۴.۹ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست است؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی و درختکاری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.