تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 - 15:52
کد خبر : 91136

مدیرکل منابع طبیعی: کار برداشت چوب از دو هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی گیلان آغاز شده است

مدیرکل منابع طبیعی: کار برداشت چوب از دو هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی گیلان آغاز شده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: کار برداشت چوب از دو هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی تحت مدیریت آغاز شده که پس از آن برای کاشت آنها نیز اقدام می شود ضمن اینکه برای سال آینده بیش از دو هزار هکتار هدف گذاری شده است. میرحامد اختری در سخنان پس

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: کار برداشت چوب از دو هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی تحت مدیریت آغاز شده که پس از آن برای کاشت آنها نیز اقدام می شود ضمن اینکه برای سال آینده بیش از دو هزار هکتار هدف گذاری شده است.

میرحامد اختری در سخنان پس از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار تعهد زارعت چوب در گیلان داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح تنفس جنگل از اواخر سال ۹۶ و ممنوعیت برداشت و بهره برداری از جنگل های هیرکانی خاطر نشان کرد: برای تامین چوب اقدامات مختلفی از جمله تامین نیاز از طریق زراعت چوب انجام گرفت که در برنامه ششم توسعه کشور به آن پرداخته شده است.

اختری ارایه نهال ها را از دیگر برنامه های تشویقی در زارعت چوب عنوان کرد و اظهار داشت: از مردم دعوت می شود که برای زراعت چوب و حفاظت از جنگل ها مشارکت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای دریافت تسهیلات زراعت چوب به اداره کل منابع طبیعی استان گیلان مراجعه و تشکیل پرونده دهند، تا پس از بررسی پرونده ها به بانک معرفی شوند.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خاطر نشان کرد: به دلیل تراکم بالای جمعیت در گیلان، سرانه جنگل در این استان پایین است.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.