تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 22:25
کد خبر : 86375

اراضی جنگلی تالش دچار حریق شد

اراضی جنگلی تالش دچار حریق شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش از مهار آتش‌سوزی مناطق جنگلی هره‌دشت و ادامه حریق در اراضی شکردشت و آق اولر خبر داد و گفت: تلاش نیروهای یگان حفاظت و امدادی برای اطفاء حریق ادامه دارد. آرش شادپور عصر پنجشنبه اظهار کرد: حریق مناطق جنگلی هره دشت به مساحت

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش از مهار آتش‌سوزی مناطق جنگلی هره‌دشت و ادامه حریق در اراضی شکردشت و آق اولر خبر داد و گفت: تلاش نیروهای یگان حفاظت و امدادی برای اطفاء حریق ادامه دارد.

آرش شادپور عصر پنجشنبه اظهار کرد: حریق مناطق جنگلی هره دشت به مساحت یک هکتار و بصورت سطحی، امروز روی داده بود و مهار شد اما آتش سوزی اراضی جنگلی شکردشت و آق اولر به مساحت حدود ۱۰ هکتار همچنان ادامه دارد و عوامل امدادی با کمک دهیاران، نیروهای مردمی و بسیج در حال مهار آتش هستند.

وی ادامه داد: ۲۰ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه شکردشت و ۵۰ نیروی انسانی در مناطق دیگر آماده باش هستند و نیروهای اداره حفاظت محیط زیست نیز برای کمک به اطفاء حریق آماده می شوند.

وی گفت: به دلیل صعب العبور بودن مناطق آتش سوزی مهار حریق با آتش کوب، بیل، چنگک و پمپ آب پاش دستی انجام می گیرد و با توجه به تاریکی هوا، آمار دقیقی از درختان سوخته وجود ندارد و حدود ۱۰ اصله درخت از بین رفته است.

حدود ۴۰ درصد جنگل های گیلان در تالش واقع شده و از نوع جنگل های هیرکانی است و از ۲۴۲ هزار هکتار عرصه منابع ملی در تالش، ۱۷۰ هزار هکتار جنگل، ۷۱ هزار هکتار مرتع و ۲ هزار هکتار شامل اراضی ساحلی است و سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد گرم در هفته جاری در بخش هایی از استان گیلان هشدار داده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.