تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 17:33
کد خبر : 86214

نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان آماده باش هستند

نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان آماده باش هستند

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم و احتمال حریق در مراتع و جنگل ها، نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با تجهیزات و امکانات لازم آماده باش هستند. میرحامد اختری روز سه شنبه اظهار داشت: افزون بر ۶۰۰ نفر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم و احتمال حریق در مراتع و جنگل ها، نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با تجهیزات و امکانات لازم آماده باش هستند.

میرحامد اختری روز سه شنبه اظهار داشت: افزون بر ۶۰۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با تجهیزات و امکانات لازم برای اطفاء حریق های احتمالی آماده باش هستند.

وی افزود: علاوه بر آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی ، تمام نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گروه بندی شده اند تا در مواقع نیاز و بحران حریق وارد عمل شوند.

وی خاطر نشان کرد: طی هفته اخیر ۲۰ فقره حریق به دلیل وزش باد گرم در شهرهای رودبار، رشت، شفت ، تالش و سیاهکل داشتیم که ۹۷ درصد این حریق ها زیر یک هکتار بود ضمن اینکه این آتش سوزی ها سطحی بوده و آسیبی به تنه درختان نرسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

بر اساس اعلام هواشناسی گیلان؛ از روز چهارشنبه با شکل گیری مجدد جریانهای جنوبی باد گرم و در برخی نقاط شدید یا خیلی شدید و افزایش دما به طور متوسط بین ۹ تا ۱۵ درجه را شاهد خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، به تدریج از فردا با شکل گیری مجدد جریانهای جنوبی در بعضی نقاط وزش باد گرم شدید، خیلی شدید و افزایش دما تا روز جمعه مورد انتظار است، پیش بینی می شود که سرعت وزش باد گرم در مناطق کوهستانی بیشتر از مناطق جلگه ای باشد و افزایش دما از روز چهارشنبه تا جمعه در برخی مناطق به ۲۷ و ۲۸ درجه برسد و از روز شنبه این پدیده جوی از استان خارج می شود .

آسیب به سازه ها، تاسیسات، شکستن شاخه ها و احتمال سقوط درختان، گسترش آتش سوزی جنگل ها، مراتع و عرصه های طبیعی، سقوط بهمن و وقوع کولاک و ریزش سنگ و افزایش سطح آب رودخانه ها از جمله احتمالات ناشی از این شرایط جوی عنوان شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.