تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399 - 14:50
کد خبر : 85211

تعادل بازار گوشت قرمز گیلان در سایه کرونا

تعادل بازار گوشت قرمز گیلان در سایه کرونا

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دلیل محدودیت‌ها و وارد نشدن گردشگران به استان، شاهد تعادل قیمت در بازار گوشت قرمز استان هستیم. محمد گلشنی اظهار کرد: گیلان استانی گردشگری است و با ورود مسافر و تغییر میزان عرضه و تقاضای گوشت قرمز قیمت این محصول نیز

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دلیل محدودیت‌ها و وارد نشدن گردشگران به استان، شاهد تعادل قیمت در بازار گوشت قرمز استان هستیم.

محمد گلشنی اظهار کرد: گیلان استانی گردشگری است و با ورود مسافر و تغییر میزان عرضه و تقاضای گوشت قرمز قیمت این محصول نیز در استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: از زمان برقراری محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا ویروس طی چند ماه اخیر به دلیل کاهش ورود گردشگر به استان، بازار گوشت قرمز گیلان به دور از تنش بوده و حالت تعادل دارد.

گلشنی ادامه داد: کاهش هزینه تولید گوشت قرمز و توسعه تولید این محصول از اولویت‌های کاری بخش امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان است و برای تحقق این امر نیاز داریم با ایجاد زنجیره‌های تولید، واسطه‌گری را در فروش گوشت قرمز کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرکت‌هایی که تولید و عرضه گوشت را خود مدیریت می‌کنند، می‌توانند گوشت قرمز را با قیمتی بسیار مناسب به دست مصرف‌کننده برسانند و گسترش چنین مواردی منجر به حذف دلالان خواهد شد.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه باید زمینه هایی فراهم شود تا سود مناسبی عاید تولیدکنندگان شود، تصریح کرد: درباره گوشت قرمز نباید اجازه دهیم که مصرف‌کنندگان با زیان مواجه شوند.

وی در ادامه از اجرای ترکیب نژادی و استفاده از نژادهای دوقلوزایی نظیر نژاد رومانف در دام‌های سبک استان خبر داد و گفت: توسعه این امر منجر به بهبود جمعیت دامی استان خواهد شد و تاکنون موفقیت‌های خوبی برای تحقق این امر در گله‌های گوسفند شهرستان‌هایی نظیر شهرستان رضوانشهر کسب شده است.

گلشنی اضافه کرد: مصرف سرانه هر گیلانی در گوشت قرمز ۱۲ کیلوگرم است و از آنجایی که گیلان، استان وارد کننده گوشت است در موارد نیاز از دیگر استانهای همجوار گوشت قرمز وارد استان می‌شود.

وی یادآور شد: برآنیم تا نیاز واقعی جمعیت ساکن و جمعیت گردشگر گیلان به گوشت قرمز به طور دقیق بررسی شود تا با برنامه‌ریزی، از این پس بازار گوشت قرمز استان با بحران و تنش‌های کمتری مواجه شود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به افرادی که به تازگی می‌خواهند در تولید گوشت قرمز استان ورود کنند، همواره توصیه می‌کنیم، ابتدا بازار را شناسایی و سپس برای تولید اقدام کنند و در صورت موفق بودن در بازاریابی از آنها حمایت جدی خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.