تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 21:28
کد خبر : 84822

استاندار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان بیان کرد؛ اعلام آمادگی سه هزار میلیارد تومانی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها / ارائه تسهیلات یارانه‌دار تفاهم‌نامه جهش تولید، در اولویت باشد

استاندار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان بیان کرد؛ اعلام آمادگی سه هزار میلیارد تومانی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها / ارائه تسهیلات یارانه‌دار تفاهم‌نامه جهش تولید، در اولویت باشد

جارستان: استاندار گیلان با اشاره به دیدارهای خود با شماری از مدیران عامل بانک های کشور، از اعلام آمادگی سه بانک برای پرداخت هر کدام، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی، اقتصادی و خدماتی استان خبر داد و گفت: بر این اساس هیچ واحدی در استان نخواهد بود که درخواست دریافت تسهیلات برای

جارستان: استاندار گیلان با اشاره به دیدارهای خود با شماری از مدیران عامل بانک های کشور، از اعلام آمادگی سه بانک برای پرداخت هر کدام، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی، اقتصادی و خدماتی استان خبر داد و گفت: بر این اساس هیچ واحدی در استان نخواهد بود که درخواست دریافت تسهیلات برای توسعه تولید، خدمات و اشتغال داشته باشد و در این زمینه، با محدودیت مواجه گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه این کارگروه به لحاظ بهره مندی از اختیارات، در تحقق شعار جهش تولید جایگاه اثرگذاری دارد، بر لزوم استفاده از حداکثر ظرفیت آن تأکید و بیان کرد: برای تحقق این هدف؛ باید همه دستگاه های اجرایی، بانک‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی؛ هماهنگی، انسجام و همکاری شایسته ای داشته باشند.

وی ادامه داد: لازم است از ظرفیت های کارگروه نه فقط در استان بلکه در شهرستان ها نیز استفاده شده و فرمانداران با همکاری همه مدیران ذیربط استانی و شهرستانی، مشکلات را برطرف کنند و درخواست همه واحدها حتی آنهایی که در یک روستا واقع هستند و در مقیاس کوچک نیز فعالیت می کنند، مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار با اشاره به رتبه پنجم گیلان به لحاظ پرداخت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب با بیش از ۳۷۷ میلیارد تومان از ابتدای سالجاری تا زمان حاضر، یادآور شد: سال گذشته همه سهمیه مشخص شده گیلان و حتی افزون تر ، جذب و پرداخت شد و انتظار دارم امسال هم این مهم محقق شود.

وی به مدیران بانک ها تأکید کرد که بدنه کارشناسی را فعال‌تر کرده و با کارآفرینان، کارخانه‌داران و مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی، تعاملی مثبت و مناسب داشته باشند.

دکتر زارع به دیدارهای خود با شماری از مدیران عامل بانک های کشور و توافق های انجام شده با آنان اشاره و اضافه کرد: پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی، اقتصادی و خدماتی از سوی هریک از بانک ها، از جمله مفاد این توافق بود که تا حال حاضر، سه بانک در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان داشت: با استمرار این روند، هیچ واحدی در استان نخواهد بود که درخواست دریافت تسهیلات برای توسعه تولید، خدمات و اشتغال داشته باشد و در این زمینه، با محدودیت مواجه گردد.

استاندار گیلان افزود: با توجه به امضای تفاهم نامه جهش تولید در بانک ها، انتظار داریم پرداخت تسهیلات یارانه دار موضوع این تفاهم نامه در اولویت قرار گیرد.

وی تقویت زیرساخت‌های شهرک های صنعتی و رسیدگی میدانی به مشکلات واحدهای مستقر در این شهرک ها از طریق فعالیت بیشتر کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی را نیز موضوعی با اهمیت خواند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برودت هوا و تنگناهای بوجودآمده در خصوص انرژی مصرفی گاز واحدهای تولیدی، بر لزوم انجام برنامه ریزی از سوی شرکت گاز استان برای مدیریت مصرف واحدها و نیز هماهنگی با سازمان صمت در این زمینه، تأکید و اضافه کرد: با در نظر داشتن اهمیت تولیدات این واحدها بویژه واحدهای تأمین کننده کالاهای اساسی، سطح بندی صورت گیرد و تأکید داریم واحدهای تولیدی و صنعتی، به یکباره با قطعی گاز مواجه نشوند، بلکه اطلاع رسانی و هماهنگی شود، ضمن آنکه آنها ملزم به بسترسازی برای استفاده از سوخت جایگزین در چنین شرایطی هستند.

استاندار گیلان مصرف بهینه گاز در بخش خانگی را مهم دانست و بر ضرورت همکاری همه شهروندان تأکید کرد.

در این جلسه گزارش دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، عملکرد بانک های تجارت و سپه در خصوص تسهیلات پرداختی را بسیار خوب اعلام کرد و مشکلات چهار واحد تولیدی و صنعتی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.