تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 17:07
کد خبر : 84249

کاهش دما و یخبندان تا اواسط هفته در گیلان

کاهش دما و یخبندان تا اواسط هفته در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی بارش های دیشب و امروز بارش برف در ارتفاعات سیاهکل به یک متر رسید، گفت: از امشب جمعه تا سه شنبه در استان شاهد کاهش محسوس دما و یخبندان خواهیم بود. شبنم هادی نژاد روز جمعه

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی بارش های دیشب و امروز بارش برف در ارتفاعات سیاهکل به یک متر رسید، گفت: از امشب جمعه تا سه شنبه در استان شاهد کاهش محسوس دما و یخبندان خواهیم بود.

شبنم هادی نژاد روز جمعه اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تضعیف تدریجی سامانه بارشی در منطقه است که از ظهر امروز تا اواسط هفته آینده شرایط برای هوای پایدار و در ساعت های صبح و شب یخبندان و طی روز روند افزایش دما پیش بینی می شود.

وی با اشاره به برودت هوا و یخبندان تا اواسط هفته پیش رو نسبت به خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی و صنعتی، یخ زدگی و لغزندگی جاده ها و یخ زدگی کنتورها و افزایش مصرف سوخت وانجام تمهیدات لازم در این رابطه هشدار داد.

هادی نژاد بیان کرد: بیشترین بارندگی از روز گذشته تا کنون در منطقه ازبرم از توابع شهرستان سیاهکل با ۸۳.۶ میلیمتر و بندر کیاشهر با ۷۸.۵ میلیمتر ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در شهر رشت نیز طی همین مدت ۷۳.۲ میلیمتر بارندگی و بارش ۱۰ سانتیمتر برف گزارش شده است؛ ضمن آنکه در ایستگاههای هواشناسی ارتفاع برف در ارتفاعات لاریخانی سیاهکل به حدود یک متر رسیده است.

به گفته هادی نژاد؛ کمینه دما نیز طی شبانه روز گذشته مربوط به جیرنده و دیلمان با منفی پنج درجه زیر صفر و بیشترین دما در انزلی با ۹ درجه سانتی گراد بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.