تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 14:52
کد خبر : 83563

بازدید نماینده رشت در مجلس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از موزه میراث روستایی گیلان

بازدید نماینده رشت در مجلس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از موزه میراث روستایی گیلان

جارستان به نقل از برنا؛ در این دیدار نماینده شهرستان رشت در مجلس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید از سایت‌موزه میراث روستایی گیلان، به بررسی راهکارهای توسعه‌ و نگهداری از این میراث ارزشمند استان پرداختند. مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع

جارستان به نقل از برنا؛ در این دیدار نماینده شهرستان رشت در مجلس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید از سایت‌موزه میراث روستایی گیلان، به بررسی راهکارهای توسعه‌ و نگهداری از این میراث ارزشمند استان پرداختند.

مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه جبارکوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از محل سایت موزه میراث روستایی گیلان بازدید کردند.

مسعود حلاج‌پور در این بازدید با تاکید بر نقش کلیدی این سایت‌موزه به عنوان تنها موزه میراث روستایی کشور و نقش آن در ارتقاء جایگاه گردشگری استان گیلان در سطح کشور بیان کرد: سایت‌موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار و در جوار پارک جنگلی سراوان واقع شده که بناهایی از ۹ روستا به عنوان نمادهای معماری اصیل گیلان بعد از واچینی و کدگذاری دقیق در محل فعلی دوباره‌چینی شده‌اند که دیرینگی این بناها بین ۷۰ تا ۱۸۰ سال تخمین زده می‌شود.

او در ادامه گفت: این سایت موزه که از مزیت درختان جنگل هیرکانی که قدمت آنها به ۲۵ میلیون سال قبل بر می‌گردد و اخیرا توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به ثبت جهانی نیز رسیده است بهره می‌برد، در میان ۲۱ موزه برتر کشور در کنار موزه هایی نظیر تخت‌ جمشید قرار گرفته و موزه‌ای منحصر به فرد است که بعد از انقلاب اسلامی دایر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه سایت موزه میراث روستایی گیلان نیازمند انضباط بودجه‌ریزی و توجه بیشتری است تصریح کرد: به علت هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری ساختمان‌های موجود، توسعه و تکمیل چهار منطقه از این موزه با تأخیر مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:
مهار آتش سوزی در بخش بیرونی سایت موزه میراث روستایی گیلان
اجرای دستورالعمل «سفر هوشمند، سفر+سلامت» ضامن حفظ سلامت گردشگران است
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌ مجموعه‌ در حفظ و ارتقاء سطح موزه میراث روستایی گیلان به عنوان تنها موزه‌ی میراث روستایی در کشور گفت: ایجاد درآمد‌های ثابت برای این موزه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا این میراث فرهنگی کشور حفظ شود.

کوچکی نژاد افزود: ایجاد پژوهشکده مطالعات روستایی در استان گیلان ضمن پرورش نیروی متخصص انسانی و آشنا با معماری و گردشگری منطقه می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات این سایت را در طولانی مدت در بخش بودجه‌ریزی برطرف کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.