تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 15:32
کد خبر : 82979

در ششمین دوشنبه دیجیتالی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت : رونمایی از چهار خدمت جدید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی

در ششمین دوشنبه دیجیتالی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت : رونمایی از چهار خدمت جدید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی

جارستان؛ پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه افراد و همچنین پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در ششمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با

جارستان؛ پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه افراد و همچنین پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در ششمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است ۴ سرویس غیرحضوری جدید با حضور دکتر سالاری مدیرعامل این سازمان بهره برداری گردیده و تعداد خدمات غیرحضوری در این طرح عملاً به ۱۳ مورد رسید که از حیث کمی بیانگر تحقق ۴۳ درصدی برنامه و از منظر وزنی بابت گستره مخاطبان و مراجعان نشانگر پیشرفت ۲۸ درصدی این طرح بزرگ میباشد . 
پرداخت حق بیمه و احتساب دوان خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که از امروز به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می‌شود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود.
غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.
پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا دیگر سرویس غیرحضوری رونمایی شده در هفته جاری است که طی آن بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری منحصرا بایستی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت درخواست کنند و نیازی به مراجعه آنان به شعب تأمین اجتماعی نیست.
خاطر نشان میسازد سازمان تأمین اجتماعی پیگیری فراوانی برای عدم نیاز به ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا انجام داده و این موضوع در آینده نزدیک محقق خواهد شد .
مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی و همچنین دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی اعلامی و تعیین زمان رسیدگی نیز دو خدمت غیرحضوری دیگر سازمان تأمین اجتماعی است که با بهره‌برداری از این دو سرویس ، کارفرمایان می‌توانند از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شوند و اگر اعتراضی به بدهی دارند به صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام می‌شود.
بر اساس این گزارش با تاکید انجام شده برلزوم تقویت سامانه پاسخگویی ، بررسی و تحلیل پیشنهادها و ایراداتی که توسط شرکای اجتماعی و همکاران در سامانه ۱۴۲۰ اعلام می‌شود بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته تا با شناسایی گلوگاههای احتمالی ، روانسازی فرایندها برای مخاطبان صورت گیرد . 
شایان ذکر است براساس طرح ۳۰۷۰ که از ۵ هفته قبل در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در دسترس قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.