تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 11:34
کد خبر : 82672

روحانی: روند بیماری کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی و امیدوار کننده است/ هر اقدامی برای تهیه واکسن لازم بوده انجام شده است

روحانی: روند بیماری کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی و امیدوار کننده است/ هر اقدامی برای تهیه واکسن لازم بوده انجام شده است

جارستان به نقل از ایرنا_ ایسنا: رییس جمهوری از کاهش شهرهای با وضعیت قرمز به ۱۲ شهر خبر داد و گفت: با اقداماتی که از آبان و آذرماه انجام گرفت، روند این بیماری در اکثریت قاطع استان‌ها به‌جز موارد معدودی همه کاهشی و بسیار امیدوار کننده است.   «حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش

جارستان به نقل از ایرنا_ ایسنا: رییس جمهوری از کاهش شهرهای با وضعیت قرمز به ۱۲ شهر خبر داد و گفت: با اقداماتی که از آبان و آذرماه انجام گرفت، روند این بیماری در اکثریت قاطع استان‌ها به‌جز موارد معدودی همه کاهشی و بسیار امیدوار کننده است.  

«حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: حدود ۱۰ ماه است که مردم با ویروس خطرناک مواجه هستند و در این مدت در مجموع اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

رییس جمهوری افزود: در هفته‌های اخیر شاهد روند افزایش بودیم اما با اقداماتی که از آبان و آذرماه انجام گرفت امروز شاهد هستیم روند این بیماری در اکثریت قاطع استان‌ها بجز موارد معدودی همه کاهشی و بسیار امیدوار کننده است.  

روحانی با اشاره به گزارشی که امروز در ستاد ارائه شد،‌ گفت: بر اساس این گزارش فقط ۱۲ شهرستان وضعیت قرمز دارند و بقیه نارنجی و زرد هستند و آن ۱۲ شهرستان هم با تلاش استانداران، روسای دانشگاه پزشکی موفق خواهیم بود مهار کرده و به شرایط نارنجی یا زرد برگردانیم.

وی اظهار کرد: همه این موفقیت‌ها در قدم اول مرهون مسوولیت پذیری و همچنین اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی بود. البته خیلی‌ها خواستند در این زمینه اخلال ایجاد کرده و مردم را ناامید و یا در آنها تردید ایجاد کنند. اساس امر اعتماد است. اگر ستاد ملی به عنوان مسوول این کار را در کشور بر عهده دارد و مردم هم باید به آن اعتماد داشته باشند.

رییس جمهوری با بیان اینکه کار بزرگی در این راستا انجام شد و ما مشکلی نداریم که نتوانیم‌آن را حل و فصل کنیم، گفت: البته در کنار مردم اقدامات به موقع قرارگاه عملیاتی و نیروی انتظامی، سازمان بسیج و اتحادیه‌های صنفی و موسسات مردم نهاد و هلال احمر همه دست به دست هم دادند و اقدامات گسترده‌ای در هفته‌های اخیر انجام دادند و این موفقیت بزرگی بود. به طوری که  ما از مرز ۵۰۰ نفر فوتی در روز  به دویست و خرده‌ای برگشتیم و امیدواریم با تلاش مردم و مسوولان این رقم بازهم در هفته‌های آینده کاهشی باشد.

روحانی با هشدار نسبت به خطر عادی‌انگاری کرونا از سوی مسئولین و رسانه ها اظهار کرد: هر زمانی که احساس کنیم مسئله تمام شده است و از کرونا عبور کردیم و این موضوع مسئله ای نیست که خطرناک باشد، بلافاصله این موضوع در هفته‌های بعد پیک بیماری در ابتلا و مرگ و میر آغاز می‌شود و این بسیار خطرناک خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطا است،‌ گفت: در این مدت هم مشاهده کردیم هر موقع ازدحام زیاد شد و اجتماعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافت،‌ بلافاصله با پیک بیماری در بخش‌های مختلف مواجه شدیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف کرونا گفت: این بیماری موضوعات اقتصادی،‌ فرهنگی،‌ اجتماعی و بسیاری از مسائل را در برمی‌گیرد و بیماری کرونا سبب شده رشد اقتصادی دنیا منفی ۳ شود و ضربه بسیار شدیدی نیز به اشتغال وارد کند.

روحانی ادامه داد:‌ کرونا در بعضی از امور مانند گردشگری،‌ ورزش، مسائل فرهنگی،‌ آموزشی به شدت اثر گذاشته و حادثه عجیب و بی‌نظیر در یک قرن اخیر است. بنابراین همه باید مراقبت کنیم چرا که موضوع فقط سلامت نیست بلکه اقتصاد، فرهنگ، زندگی مردم، مسائل اجتماعی هم هست و همه این موارد را باید مراقبت و مراعات کنیم.

در ادامه رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نمودارهایی که در این چند هفته به سمت آسمان می‌رفتند، امروز همه سر به‌زیر شدند؛ این شرایط خوب را شب یلدا می‌تواند به هم بریزد و دو هفته پس از شب یلدا شاهد اوج‌گیری باشیم. خواهش می‌کنم مردم برای شب یلدا مراقبت کنند و مجازی برگزار کنند

برای واکسن هر اقدامی که لازم بوده انجام شده؛ هر کمکی برای شرکت‌ها دانش‌بنیان بوده داریم و خواهیم داشت. برای‌ خرید واکسن، آنهایی که وزارت بهداشت خوب می‌داند، دستور دادم که اقدام کنند، هم وزارت بهداشت و هم بانک مرکزی، تا برای کادر درمان و افراد پر ریسک ابتدا انجام
شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.