تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 11:59
کد خبر : 82271

صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در گیلان

صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از صدور مجوز احداث سه موزه تخصصی حصیر و مروارید بافی، رشتی دوزی و مردم شناسی در استان خبر داد. ولی جهانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود : مجوزهای یاد شده با عناوین موزه تخصصی حصیر

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از صدور مجوز احداث سه موزه تخصصی حصیر و مروارید بافی، رشتی دوزی و مردم شناسی در استان خبر داد.

ولی جهانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود : مجوزهای یاد شده با عناوین موزه تخصصی حصیر و مروار بافی در خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه، موزه مردم شناسی عشایر در ساختمان میراث فرهنگی شهرستان رضوانشهر و موزه رشتی دوزی در ساختمان کلاه فرنگی رشت اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: شناسایی و معرفی هنرهای اصیل و سنتی و نیز استادان و پیشکسوتان، جمع آوری آثار هنرهای سنتی و نمایش آنها و ایجاد محل درآمدی برای هنرمندان از اهداف ایجاد این موزه هاست.
وی ادامه داد: بر اساس اعتبارات پیش بینی شده و با همکاری شهرداری، بخشداری و فرمانداری شهرستانها با این اداره کل به زودی شاهد بهره برداری از این سه موزه تخصصی خواهیم بود که گامی مهم در راستای احیاء و معرفی صنایع دستی استان و تقویت اقتصادی هنرمندان شاغل در این حوزه ها است.

۱۹ موزه در گیلان وجود دارد که ۱۵ مورد آنها فعال است؛ گنجینه رشت، موزه های میراث روستایی گیلان، موزه فومن و نیز تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.