تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 21:18
کد خبر : 82114

نماینده وزیر بهداشت: تست تشخیصی سریع کرونا به گیلان داده شده است

نماینده وزیر بهداشت: تست تشخیصی سریع کرونا به گیلان داده شده است

جارستان به نقل از ایرنا؛نماینده وزیر بهداشت گفت :خوشبختانه در استان گیلان تست تشخیصی سریع “راپید تست” به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته است.  بهزاد تدین روز دوشنبه ۱۷ آذر در بازدید از مرکز ۱۶ ساعته  بیماریابی کرونا در انزلی اظهار داشت: بررسی آمار اجرای طرح بیماریابی و غربالگری کرونا (شهید سلیمانی)

جارستان به نقل از ایرنا؛نماینده وزیر بهداشت گفت :خوشبختانه در استان گیلان تست تشخیصی سریع “راپید تست” به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته است. 

بهزاد تدین روز دوشنبه ۱۷ آذر در بازدید از مرکز ۱۶ ساعته  بیماریابی کرونا در انزلی اظهار داشت: بررسی آمار اجرای طرح بیماریابی و غربالگری کرونا (شهید سلیمانی) در چند روز گذشته نشان می دهد این طرح پیشرفت قابل ملاحظه ای در استان گیلان داشته است.

وی با اشاره به این که  گیلان بیشترین پیشرفت را در اجرای طرح شهید سلیمانی دارد ابراز امیدواری کرد، شاهد موج سوم کرونا در گیلان به عنوان یکی از کانون های نخستین شیوع این بیماری نباشیم .

تدین  با اشاره به وجود ۱۴ پایگاه نقاهتگاهی در گیلان اذعان داشت : متاسفانه در برخی استان‌ها با مقاومت‌هایی در این زمینه روبرو بودیم ولی  همکاری مسئولان در این زمینه در گیلان ستودنی است .

اعلام رنگ شهرها بر اساس آمار بیماران

 سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت  : اعلام رنگ شهرها بر اساس آمار بیماران بستری پی سی آر مثبت صورت می گیرد.

آبتین حیدرزاده اظهار داشت : به اعتقاد وزارت بهداشت باید تا وقتی  فردی به کووید ۱۹ مبتلا است، محدودیت‌ها سختگیرانه استمرار یابد تا این بیماری به طور کامل ریشه کن شود.

وی افزود: گرچه تعطیلی اصناف و مشاغل تبعات اقتصادی و اجتماعی بسیاری دارد اما اگر مردم به طور کامل محدودیت ها را رعایت کنند، می توانیم از میزان مبتلایان به کووید ۱۹ بکاهیم.

وی در خصوص علت عدم کاهش روند مبتلایان به کرونا به رغم اعلام محدودیت ها گفت : ما اصناف را تعطیل می کنیم اما منازل قابل کنترل نیست و دورهمی ها و ارتباطات دوستانه و خانوادگی و عدم استفاده از  ماسک در فضاهای سربسته خطرناک است. 

ثبت نام ۱۲۷ هزار نفر از ساکنان انزلی در سامانه بهداشت
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به افتتاح مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کرونا این شهر از اوایل شهریور اظهار داشت : این مرکز تنها مرکز در استان گیلان است که جدا از سایر مراکز ، به طور اختصاصی بیماران کووید ۱۹ را پذیرش می کند و در این مرکز پزشکان و پرستاران پذیرش و نمونه گیری را انجام می دهند. 

دکتر بابک صیاد تصریح کرد : در این مرکز تست پی سی آر نیز انجام می شود و راپید تست به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت انزلی قرار گرفته است . 

وی متذکر شد : بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن انزلی ۱۳۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۲۷ هزار نفر در سامانه یکپارچه بهداشت “سیب”  ثبت نام کرده اند . 

وی تصریح کرد : در طرح شهید قاسم سلیمانی،  انزلی به ۵۳ بلوک تقسیم بندی شده و تیم های سه نفره به در منازل مردم مراجعه و آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند .

دکتر صیاد خاطر نشان کرد:بسیجیان این شهرستان در مراکز روستایی غربالگری از ۱۶ هزار و ۸۳ نفر را به اتمام رسانده اند . 

باید مدیریت واحدی در اعلام رنگبندی شهرها وجود داشته باشد

فرماندار انزلی نیز در این دیدار گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که مردم به لحاظ عاطفی از این طرح تمکین کنند نه از طریق برخوردهای سلبی.

اسماعیل میرغضنفری تصریح کرد: باید مدیریت واحدی در اعلام رنگبندی شهرها و اطلاع رسانی صحیح به مردم از طریق سامانه ای مشخص صورت گیرد.

فرماندار انزلی با اشاره به اهمیت سلامت مردم برای نماینده حاکمیت خاطر نشان کرد: سعی داریم با نظارت مستمر و ارائه توصیه به مردم آنها را با خود همراه کنیم.  

گیلان از نخستین استان های درگیر شیوع  ویروس کرونا در کشور بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.