تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 16:13
کد خبر : 80982

۹۵ درصد اصناف شهرستان رشت در اجرای محدودیت ها همراهی کردند

۹۵ درصد اصناف شهرستان رشت در اجرای محدودیت ها همراهی کردند

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار شهرستان رشت گفت: تاکنون ۹۵ درصد اصناف شهرستان در رعایت محدودیت های جدید کرونا همراهی و همکاری خوبی داشته اند. علی فتح اللهی روز یکشنبه ضمن قدردانی از همراهی اصناف شهرستان رشت در اجرای محدودیت‌های کرونایی افزود: در این راستا واحدهای صنفی که مشمول محدودیت ها می شدند با مشارکت

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار شهرستان رشت گفت: تاکنون ۹۵ درصد اصناف شهرستان در رعایت محدودیت های جدید کرونا همراهی و همکاری خوبی داشته اند.

علی فتح اللهی روز یکشنبه ضمن قدردانی از همراهی اصناف شهرستان رشت در اجرای محدودیت‌های کرونایی افزود: در این راستا واحدهای صنفی که مشمول محدودیت ها می شدند با مشارکت خوب صنوف عموما در هفته گذشته بسته بودند.

وی با اشاره به اینکه این محدودیت ها در شرایط فعلی برای مدت ۲ هفته است، اظهار داشت: رشت به دلیل شرایط قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا جز مشاغل گروه یک که باید پاسخگوی نیازهای ضروری مردم باشند، بقیه صنوف باید بسته باشند که در این ارتباط مشارکت خوبی از سوی اصناف دارنده مشاغل رده  ۲، سه و چهار هستیم.

وی با بیان اینکه برای نظارت بر اعمال محدودیت های قانون تیم‌های بازرسی متشکل از نیروهای فرمانداری، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، اصناف، اماکن نیروی انتظامی افزود: از شنبه گذشته تاکنون بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی بازرسی شدند که ۲ هزار مورد تذکر کتبی دریافت کرده و ۳۰۰ واحد صنفی نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه بازرسان در این نظارت ها با موارد تخلف در مرحله اول اقدام به تذکر لسانی و بعد کتبی کرده و در صورت بی توجهی واحد پلمپ  می شود، خاطر نشان کرد: با توجه به همکاری خیلی خوب اصناف شهرستان رشت تمام تلاش این است که مغازه‌ای پلمپ نشود.

فتح اللهی بیان داشت: پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا و متعاقب آن ستاد استانی به ریاست استاندار و با توجه به اینکه رشت از جمله شهرستان‌های قرمز کشور است،  موظف شدیم تا محدودیت‌های اعلام شده را اجرا و دستورالعمل های مربوطه را به دقت رعایت کنیم.

وی در ادامه درباره ارائه برگ تردد برای افراد واجد شرایط هم گفت : امکان لازم برای ثبت درخواست و پیگیری الکترونیکی صدور برگه تردد از سوی متقاضیان در پرتال فرمانداری رشت به آدرس rasht.gilan.ir فراهم است، متقاضیان بعد از ثبت نام “کد رهگیری” دریافت می کنند که با آن می توانند از فرمانداری برگه تردد دریافت نمایند.

فتح اللهی درباره تردد خبرنگاران نیز توضیح داد : فعالان رسانه ای می توانند با حضور در فرمانداری شهرستان رشت نسبت به دریافت برگه تردد اقدام کنند.

وی اظهار داشت: افرادی که باید برگ تردد را دریافت کنند بابت ثبت تخلف توسط دوربین های راهنمایی و رانندگی نگران نباشند زیرا می توانند با ارائه مستندات سکونت در شهر نسبت به لغو جریمه مربوطه اقدام نمایند.

 محدودیت های جدید کرونا در حال حاضر از ابتدای آذرماه به مدت دو هفته تعیین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.