تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 19:08
کد خبر : 80850

هشدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خطرات زایمان های تقویمی و عوارض و تبعات آن برای مادر و نوزاد

هشدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خطرات زایمان های تقویمی و عوارض و تبعات آن برای مادر و نوزاد

جارستان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن انتقاد از فرهنگ غلط و غیر علمی زایمان‌های مناسبتی، در خصوص عوارض و تبعات آن برای سلامت مادر و نوزاد هشدار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(و بدا )؛  دکتر انوش دهنادی مقدم _معاون درمان دانشگاه  با اشاره به خطرات زایمان های مناسبتی

جارستان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن انتقاد از فرهنگ غلط و غیر علمی زایمان‌های مناسبتی، در خصوص عوارض و تبعات آن برای سلامت مادر و نوزاد هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(و بدا )؛  دکتر انوش دهنادی مقدم _معاون درمان دانشگاه  با اشاره به خطرات زایمان های مناسبتی و عوارض و تبعات آن، اظهار کرد :اولین و مهمترین اثر در تاریخ مشخص و طبیعی تولد، ایجاد زایمان های زودرس و عوارض خطرناک آن برای سلامتی نوزادان و حتی مادر است.

 وی با بیان اینکه انجام تولدهای تقویمی منجر به افزایش آمار زایمان به روش سزارین می شود، گفت: در این خصوص، معاونت‌های بهداشتی و درمان وزارت بهداشت مکاتباتی با دانشگاه‌ها داشته اند و بر این اساس، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به شدت با این مسئله برخورد کرده و همچنین در حوزه درمان نیز با بیمارستانها و پزشکانی که در این زمینه مرتکب قصور  شده و برخلاف برنامه و سیاستهای اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان های طبیعی و کاهش سزارین های الکتیو اقدام کنند، مطابق دستورالعملها برخورد می کند.

معاون درمان دانشگاه،  با اشاره به مناسبت تاریخ ۹۹/۹/۹ افزود: مادران باید بدانند که با توجه به پاندمی کووید ۱۹ ، چنین زایمانهایی با احتمال خطر چند برابر مواجه خواهند بود، در حالی که بیمارستانها و سیستم بهداشت و درمان کشور این روزها با مشکلات و بار ناشی از پاندمی کرونا دست و پنجه نرم می کنند و معضل و نگرانی  تولدهای مناسبتی مسئله دیگری است که می تواند  در کنار تهدید سلامت نوزاد و مادر به افزایش فشار کار بیمارستانها در این تاریخ منجر شود و این نیز یک فرهنگ غلط و غیر علمی است.

دکتر دهنادی مقدم تاکید کرد: اگر تعداد متعارف این سزارین ها، عارضه‌ای برای مادر و جنین ایجاد کند،  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان مدعی العموم شاکی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.