تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آذر 1399 - 12:22
کد خبر : 80504

آغاز عملیات حاج قاسم در آستارا از شنبه/ اماکن گردشگری در اختیار بیماران کرونا

آغاز عملیات حاج قاسم در آستارا از شنبه/ اماکن گردشگری در اختیار بیماران کرونا

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرماندار بندر مرزی آستارا از آغاز عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان از راس ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه خبر داد. عباس صابر در دومین جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان بندر مرزی آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، اظهار

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرماندار بندر مرزی آستارا از آغاز عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان از راس ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه خبر داد.

عباس صابر در دومین جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان بندر مرزی آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا برای حضور در یک جنگ تمام عیار با ویروس کرونا آماده است.

وی با بیان اینکه فرمانده سپاه آستارا به عنوان فرمانده این عملیات، مسئولیت ارائه گزارشات لحظه به لحظه را بر عهده دارد، ادامه داد: کلیه تلاش ها برای کنترل و مدیریت این بیماری است که در دستور کار قرار دارد.

فرماندار آستارا استفاده از ظرفیت رسانه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما را از الزامات اجرای طرح مذکور برشمرد و تاکید کرد: روز شنبه،هشتم آذرماه با برگزاری رزمایش این عملیات آغاز می شود و مردم باید در جریان چگونگی اجرای آن قرار گیرند.

صابر، با اشاره به اینکه همه ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی شهرستان از جمله شرکت گاز و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در اسرع وقت آمار اماکن اقامتی و گردشگری دولتی و خصوصی را به ستاد فرماندهی قرارگاه اعلام کنند، افزود: در صورت نیاز ظرفیت های اقامتی شهرستان و برخی هتل ها و اماکن گردشگری برای گذراندن دوران نقاهت بیماران اختصاص می یابد.

اجرای عملیات قرارگاه در سه نقطه شهرستان

سرهنگ بهزاد قنبری، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: غربالگری خانه به خانه و محله به محله از آحاد مردم و شهروندان، از اصلی ترین اهداف این قرارگاه است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در سه محور فرماندهی قرارگاه(فرمانداری)، جانشینی(بهداشت و درمان) و فرماندهی عملیات(سپاه و بسیج) برگزار می شود، ادامه داد: رفتارها تا امروز به شکل تدافعی بوده و از امروز به جنگ تمام عیار با این ویروس خواهیم رفت.

فرمانده سپاه آستارا، با تاکید بر اینکه از زمان شیوع کرونا امید در جامعه کاهش یافته است، افزود: نباید بگذاریم تا تهدیدات روانی این بیماری به تهدیدات امنیتی تبدیل شود.

قنبری با اشاره به اینکه با هم افرایی جنگ با کرونا را به پایان می رسانیم، خاطرنشان کرد: برای اجرای این عملیات سه نقطه شامل بخش لوندویل و بخش مرکزی(حریم شهری) و بخش مرکزی(از روستای باغچه سرا تا روستاهای حیران و ونه بین) مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه تراکم جمعیت در شهر بالاست و سلایق خاص وجود دارد، تصریح کرد: آموزش های لازم به نیروها و نحوه استفاده از ابزار و لوازم داده شده است.

فرمانده سپاه آستارا با بیان اینکه بهره مندی از ظرفیت های بهداشت و درمان، هلال احمر، شهرداران، بخشداران و دهیاران از اولویت های ماست، اضافه کرد: پس از شناسایی افراد مبتلا، قرنطینه های هتلی نیز آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح باید در ۱۰ روز به اتمام برسد، عنوان کرد: در پایان اگر دوباره شاهد مشاهده این ویروس باشیم، به معنای آن است که کم کاری کرده ایم.

الزام اجرای کامل برنامه تدوین شده قرارگاه

دکتر فرید بصیری مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه، تصریح کرد: طرح فوق در سه قالب حمایتی، مراقبتی و حفاظتی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم از عهده بیماری برآییم، باید برنامه ای کامل را تدوین و اجرا کنیم، تصریح کرد: تصمیم گیری برای چگونگی نمونه گیری از مهمترین بخش هاست که باید مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در مباحث تخصصی باید به شکل ریز وارد شد و در این جلسه باید بخش وسیعی از تصمیمات مصوب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.