تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 21:35
کد خبر : 79315

کیفیت آب ۲۰۰ روستای گیلان بهبود یافت

کیفیت آب ۲۰۰ روستای گیلان بهبود یافت

جارستان به گزارش ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب گیلان از بهبود کیفیت ۲۰۰ روستای استان از ابتدای امسال و همزمان با یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی خبر داد. سید محسن حسینی  غروب سه شنبه افزود: در سال جاری به منظور تقویت کمیت و کیفیت آب شرب این روستاها ۳۸۹ لیتر بر

جارستان به گزارش ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب گیلان از بهبود کیفیت ۲۰۰ روستای استان از ابتدای امسال و همزمان با یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی خبر داد.

سید محسن حسینی  غروب سه شنبه افزود: در سال جاری به منظور تقویت کمیت و کیفیت آب شرب این روستاها ۳۸۹ لیتر بر ثانیه، آب شرب تولیدی از تاسیسات شهری برای بهره مندی ۱۵۳ هزار و ۹۰۰  نفر جمعیت ساکن روستاها انتقال داده شد.

وی بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را یکی از مهم ترین طرح های شرکت آب و فاضلاب جهت تقویت آب آشامیدنی روستاهای استان  خواندو گفت: تاکنون یکصد لیتر بر ثانیه از دبی تولیدی مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روستاها اختصاص یافته است.

وی افزود:  سه  واحد ایستگاه پمپاژ در شهر شلمان از توابع لنگرود، رودبنه از توابع لاهیجان و روستای صفرابسته از توابع آستانه اشرفیه نیز، بعد از تغییر ساختار، در مدار بهره برداری قرار گرفت که منجر به افزایش دبی  روستاهای تحت پوشش آنها به میزان ۶۵ لیتر بر ثانیه شد.

حسینی  ادامه داد:  با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شهر شلمان، دبی آب این شهربه میزان ۲۵ لیتر در ثانیه برای  ۶ هزار و ۵۰۰  نفرافزایش یافت و در شهر رودبنه نیز چهار هزار و ۵۰۰  نفر از افزایش دبی ۱۵ لیتر برثانیه ای این شهر بهره مند شدند.

وی اضافه کرد:  ایستگاه پمپاژ صفرابسته با دبی انتقالی ۲۵ لیتردر ثانیه با هدف  تقویت فشار آب ۲۱ روستای آستانه اشرفیه با جمعیتی بالغ بر  ۱۶ هزار نفر، وارد مدار بهره برداری شد.   

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: : ترمیم خطوط انتقال مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه به منظور کاهش هدر رفت آب و افزایش برداشت آب برای مناطق تحت پوشش، از دیگر اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب گیلان در این مدت بوده است.

به گفته وی، ۹۹.۹۳ درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند می باشند.

با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و برنامه ریزی برای استفاده از تاسیسات آبرسانی مشترک در راستای بهبود خدمات به روستاییان همزمان با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، مقرر شده است  در وهله اول روستاهای در مسیر خطوط انتقال از آب تصفیه خانه به جای آب چاه،   که بعضا به واسطه آهن و منگنز بالا دارای کیفیت پایین تری بودند، بهره مند شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.