تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 - 19:11
کد خبر : 78259

“یک شب دیگر هم بمان سیلویا” در انزلی روی صحنه می رود

“یک شب دیگر هم بمان سیلویا” در انزلی روی صحنه می رود

جارستان به نقل از ایرنا؛ ” همیشه حرفا و قصه‌های دیگران رو نقل کردم، حالا می‌خوام یه نفرم قصه‌ی منو تعریف کنه. ما خوشبخت بودیم. بغل‌بغل گل نرگس از باغچه‌ی کلیسا می‌چیدیم تا به بقال محل بفروشیم. من به دنیا اومدم، شعر گفتم، تد هیوز رو دیدم، عاشقش شدم و باهاش زندگی کردم، دیگه بیشتر

جارستان به نقل از ایرنا؛ ” همیشه حرفا و قصه‌های دیگران رو نقل کردم، حالا می‌خوام یه نفرم قصه‌ی منو تعریف کنه. ما خوشبخت بودیم. بغل‌بغل گل نرگس از باغچه‌ی کلیسا می‌چیدیم تا به بقال محل بفروشیم. من به دنیا اومدم، شعر گفتم، تد هیوز رو دیدم، عاشقش شدم و باهاش زندگی کردم، دیگه بیشتر از این چی می‌خوام؟ یه آدم بیشتر از این چی می‌خواد؟ خدایا بهت احتیاج دارم، به عشقت، به گرمات، به کلمه‌ت، یه چیزی بگو خدا، یه چیزی بگو”.

نمایش ” یک شب دیگر هم بمان سیلویا ” کاری از گروه تئاتر فرهنگ به کارگردانی محمد رضا حسین زاده در انزلی روی صحنه می رود.

داستان نمایش روایت‌گر زندگی سیلویا پلات (Sylvia Plath) شاعر، رمان‌نویس، نویسنده‌ی داستان‌های کوتاه و مقاله‌نویس آمریکایی‌ است. او بیشتر به خاطر اشعار زیبایش معروف شد. پلات در دانشگاه کمبریج با شاعر نامدار انگلیسی آشنا شد و در ژوئن ۱۹۵۶ با او ازدواج کرد. شوهر او فردی بی‌بند و بار بود و علاقه‌ی زیادی به سیلویا نشان نمی‌داد، سیلویا در گذشته‌ی خود دچار اختلالات روانی و افسردگی شده بود و پس از ازدواجش نیز کم‌کم این بیماری تشدید پیدا کرد و درنهایت در سال ۱۹۶۳ با گاز خودکشی کرد.

عوامل این نمایش را  محمدرضا حسین زاده ، نویسنده :چیستا یثربی، بازیگران: فرهاد رحمن زاده، حسن ویسی خانی، شیرین سامی، کوثر غریب، نوید نظرمحمدی ، محمود اسدی  و زهرا میری تشکیل می دهند.

منشی صحنه :کوثر غریب، نوازنده ویلون:محمود اسدی، عکس:زهرا جمال‌پور ، دکور:سید کریم حسینی، نور:حسن ویسی خان، یسری مقدم ، دستیاران صحنه: پویا کشتکار دوست، سحر محمدی، هلیا رهنین، طراح پوستر :دانیال عرب زاده هستند.

کارگردان نمایش به خبرنگار ایرنا گفت : تمرین نمایش از تیرماه ۹۹ با هفته ای دو جلسه تمرین سه ساعته، شروع شد و در شهریور ماه به هفته ای سه جلسه و در مهر و آبان تقریباً به همه روز به جز جمعه ها رسید. منتها دو حادثه برای دو تن از بازیگران و مصدوم شدن آنها مدتها کار را به تعویق انداخت تا بلاخره پس از بهبودی نسبی و تلاش آنها و همدلی گروه کار به سرانجام رسید.

گروه تئاتر فرهنگ از سال ۱۳۶۷ تحت سرپرستی محمد رضا حسین زاده تشکیل شد. این گروه در سال ۱۳۹۰ در  شمار گروههای تئاتر کشور در مرکز هنرهای نمایشی ایران ثبت شد و پروانه گرفت. 

از  اهم کارهای محمد رضا حسین زاده در سه دهه کاری، می توان به نمایشنامه های: سایه های بلند،   نوشته رضا صابری /بند، نوشته تاجبخش فناییان /هانل،   نوشته گرهارد هاپتمن /از خاک تا افلاک،   نوشته محمد رضا حسین زاده/ خانه عروسک،   نوشته هنریک ایبسن/فنز، نوشته محمد رحمانیان/ بیدرمن و آتش افروزان،  نوشته ماکس فریش/بدل، نوشته هدایت هاشمی /همسایه آقا، نوشته حسین کیانی /ما پول نمی دیم، نوشته داریو فو /محاله که اینطور هم ممکنه بشه، نوشته چیستا یثربی/ مترانپاژ،  نوشته الکساندر وامپیلوف.

گروه تئاتر فرهنگ علاوه بر اجرای نمایش، کلاسهای آموزش بازیگری در سنین مختلف و آموزش کارگردانی تئاتر، دو جشنواره هنرجویی در سالهای ۹۷ و ۹۸ ،  جلسات هفتگی دوشنبه های خوب تئاتر با اجرای نمایش نامه های کوتاه، تماشای فیلم تئاتر و نقد و بررسی و آموزش های کوتاه مدت را نیز در طول سال برگزار می کند ودر هشت ماه اخیر به دلیل شرایط کرونا بعضی از فعالیت های خود را محدود کرده است.

در اجرای نمایش سیلویا،  رعایت موازین بهداشتی برای تماشاگران پیش بینی شده است. ظرفیت سالن ۲۷۰ صندلی است که برای اعمال رعایت فاصله گذاری  فقط از ظرفیت ۵۰ صندلی در هر اجرا استفاده خواهد شد. مواد ضد عفونی کننده برای دست، در ورودی سالن تعبیه خواهد شد. 

از همه تماشاگران  تقاضا می شود، حتماً با ماسک وارد شوند و مطمئناً از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری خواهد شد.

“یک شب دیگر هم بمان سیلویا” از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹،ساعت ۱۸ در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی به اجرا در می آید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.