تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 19:34
کد خبر : 78083

روزانه ۱۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در گیلان تولید می شود

روزانه ۱۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در گیلان تولید می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تولید روزانه ۱۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح در چهار واحد صنعتی استان خبر داد و گفت: گیلان ظرفیت تولید روزانه ۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده را دارد. سعید اخلاقی روز یکشنبه در

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تولید روزانه ۱۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح در چهار واحد صنعتی استان خبر داد و گفت: گیلان ظرفیت تولید روزانه ۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده را دارد.

سعید اخلاقی روز یکشنبه در این باره افزود: قبل از شیوع کرونا فقط ۲ واحد صنعتی تولید مواد ضد عفونی کننده در استان فعال بود که این تعداد در زمان اوج کرونا به هشت واحد رسید و اکنون بدلیل نبود کشش بازار به چهار واحد کاهش یافته است.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا عمده این تولیدات در استان مصرف می شود و حداکثر ۲۰ درصد امکان صدور به استان های دیگر وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به تولید ماسک در استان گفت : روزانه حدود ۶۲۵ هزار عدد ماسک در پنچ واحد صنعتی استان تولید می شود ضمن آنکه علاوه بر اینها، ۱۱ واحد صنفی نیز در تولید ماسک فعال هستند.

این مسئول گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک در استان توسط ۲۱ واحد صنعتی و صنفی در استان وجود دارد.

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا بود که به دلیل وخامت شرایط برخی واحدهای تولیدی و صنعتی، داوطلبانه برای کمک به سلامت جامعه خط تولید خود را تغییر داده و به تولید مایحتاج بهداشتی و مواد ضدعفونی اختصاص دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.