تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 18:36
کد خبر : 76408

دمای گیلان بین ۵ تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد

دمای گیلان بین ۵ تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از روند کاهش دما بین پنج تا ۹ درجه سانتی گراد از فردا ( سه شنبه) تا روز پنجشنبه در استان خبر داد. شبنم هادی نژاد روز دوشنبه اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از روند کاهش دما بین پنج تا ۹ درجه سانتی گراد از فردا ( سه شنبه) تا روز پنجشنبه در استان خبر داد.

شبنم هادی نژاد روز دوشنبه اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است ؛ بنابراین وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و در پاره ای از نقاط پیش بینی می‌شود .

وی اضافه کرد: به تدریج از روز سه شنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین روند افزایش ابر ، کاهش دما، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید به ویژه طی روز چهارشنبه ) و احتمال رعد و برق تا پنجشنبه مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی؛ آسمان استان طی روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری، پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و به تدریج افزایش ابر و وزش باد شمالی و حتی بعد از ظهر و شب بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق خواهد بود.

هادی نژاد ادمه داد: برای روز چهارشنبه نیز براساس نقشه های کنونی هواشناسی؛ نیمه ابری تا ابری و مه آلود، کاهش دما ، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و احتمال رعد و برق و در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی نیز آسمانی کمی تا نیمه ابری و وزش باد گاهی شدید را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در زمان فعالیت این سامانه جوی ، لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید، احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها ، سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش و اصابت صاعقه و آسیب به داربست ها و سازه های سست بنیان به دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان به بیشینه و کمینه دما در استان طی شبانه روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد: بیشترین و کمترین دمای استان مربوط به رودبار با ۳۰ درجه سانتیگراد و رشت ، لاهیجان و رودسر با ۱۱ درجه سانتیگراد بوده است.

دمای شهر رشت بین ۱۱ تا ۲۶ درجه سانتی گراد طی ۲۴ ساعت گذشته در نوسان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.