تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 10:58
کد خبر : 75399

استحصال بیش از ۲۷ هزارتن چای خشک در گیلان و مازندران

استحصال بیش از ۲۷ هزارتن چای خشک در گیلان و مازندران

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان چای کشور گفت: تا نیمه مهر ماه سال جاری در دو استان گیلان و مازندران ۲۷ هزار و ۳۱۶ تن چای خشک توسط کارخانه های چای تولید و به بازار عرضه شده است. حبیب جهانساز روز پنجشنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۱ هزار و ۴۰۳

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان چای کشور گفت: تا نیمه مهر ماه سال جاری در دو استان گیلان و مازندران ۲۷ هزار و ۳۱۶ تن چای خشک توسط کارخانه های چای تولید و به بازار عرضه شده است.

حبیب جهانساز روز پنجشنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۱ هزار و ۴۰۳ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۴۷۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۸۷ درصد از مطالبات چایکاران معادل ۴۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور افزود : برداشت برگ سبز چای از حدود ۲۸ هزار هکتار باغات چای گیلان و مازندران با ۵۰ هزار خانوار چایکار هر ساله از اول اردیبهشت آغاز شده و تا پایان مهر ادامه پیدا می‌کند.

جهانساز پیش بینی کرد: تداوم بارندگی در هفته‌های آینده موجب می شود که امسال با بهبود عملکرد، میزان برداشت برگ سبز چای نسبت به سال گذشته به ۱۳۰ هزار تن برسد.

خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

۹۰ درصد باغات چای کشور در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.