تاریخ انتشار : دوشنبه 24 شهریور 1399 - 18:34
کد خبر : 73148

برداشت بیش از ۱۱۰ هزارتن شلتوک از شالیزارهای لاهیجان

برداشت بیش از ۱۱۰ هزارتن شلتوک از شالیزارهای لاهیجان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان از پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت : از ۲۳ هزار و ۸۱۶ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان لاهیجان بیش از ۱۱۰ هزار تن شلتوک برداشت شده است. گودرز کمال‌پور روز دوشنبه پیش بینی کرد در سال جاری از محصول

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان از پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت : از ۲۳ هزار و ۸۱۶ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان لاهیجان بیش از ۱۱۰ هزار تن شلتوک برداشت شده است.

گودرز کمال‌پور روز دوشنبه پیش بینی کرد در سال جاری از محصول شلتوک برداشت بیش از ۶۰ هزار تن برنج سفید در لاهیجان تولید شود.

وی عنوان کرد : بارندگی های تابستان سال جاری موجب ورس یا خوابیدگی ساقه‌های برنج در بیش از ۶۰ درصد از شالیزارهای لاهیجان شد و باعث آسیب به محصول تولید شهرستان شد.

وی با بیان اینکه سه نوع ورس به شکل های خم شدن ساقه‌ها از پایین گیاه، شکستن ساقه در هر نقطه‌ای از آن و ورس ریشه وجود دارد، افزود: خوابیدگی ساقه‌های برنج در شرایط محیطی بسیار حاصل خیز رخ می‌دهد و عوامل افزایش دهنده عملکرد را محدود می‌کند.

لاهیجان شهرستانی کشاورزی و معروف به شهر چای، ابریشم و برنج است و ۱۰ درصد برنج استان گیلان را تولید می کند.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش “مرکزی و رودبنه” است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.