تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399 - 14:48
کد خبر : 72501

رشد ۸ درصدی برداشت برگ سبز چای در کشور

رشد ۸ درصدی برداشت برگ سبز چای در کشور

جارستان به نقل از فارس؛ رئیس سازمان چای کشور از رشد هشت‌درصدی برداشت برگ سبز چای در باغات چای استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۲ هزار و ۵۱۸ تن برگ سبز چای با ارزش ریالی ۴۴۷ میلیارد تومان خریداری‌شده است. حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید تضمینی

جارستان به نقل از فارس؛ رئیس سازمان چای کشور از رشد هشت‌درصدی برداشت برگ سبز چای در باغات چای استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۲ هزار و ۵۱۸ تن برگ سبز چای با ارزش ریالی ۴۴۷ میلیارد تومان خریداری‌شده است.

حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای از اردیبهشت‌ماه آغازشده است، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده امسال چای‌کاران شمالی دغدغه فروش محصول خود را ندارند زیرا تاکنون ۱۱۲ هزار و ۵۱۸ تن برگ سبز چای با ارزش ریالی ۴۴۷ میلیارد تومان خریداری‌شده است.

وی‌ با اشاره به رشد هشت‌درصدی برداشت برگ سبز چای در استان‌های شمالی افزود: امسال سرمای هوا بسیار چای‌کاران را آزار داده است ولی تاکنون ۵۲ درصد برگ سبز چای درجه‌یک بوده است و روند برداشت چای تا اواخر مهرماه ادامه داشته و بسیار امیدواریم در طی این مدت ۱۵ هزار تن برگ سبز چای تولید کنند

رئیس سازمان چای کشور از تلاش برای پرداخت باقی‌مانده مطالبه چای‌کاران تأکید کرد و گفت: چای‌کاران یکی از اقشار زحمتکش کشور بوده و تا به امروز ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات این افراد پرداخت و‌ به حسابشان واریز شد.

جهانساز با اذعان به اینکه کارخانه‌ها نقش مهمی در فرآوری چای دارند، بیان کرد: بر اساس آمار امسال ۲۵ هزار و ۳۱۶ تن چای خشک در کارخانه‌های گیلان و مازندران فرآوری و تولیدشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.