تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 22:34
کد خبر : 72435

قریب هفت هزار هکتار اراضی آستانه زیر کشت دوم رفت

قریب هفت هزار هکتار اراضی آستانه زیر کشت دوم رفت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز کشت دوم در بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد. مسعود امیربنده ای روز دوشنبه با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه کشت دوم را از اوایل شهریورماه امسال آغاز کرده اند افزود: پیش بینی می شود امسال

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز کشت دوم در بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

مسعود امیربنده ای روز دوشنبه با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه کشت دوم را از اوایل شهریورماه امسال آغاز کرده اند افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۹۰ درصد از محصولات کشت دوم این شهرستان ، به کشت راتون ( برنجی که پس از برداشت اول با یک آبیاری ، از ریشه به جای مانده جوانه زده و دوباره به بار می نشیند) اختصاص یابد.

وی از کلزا، پاچ باقلا ، شبدربرسیم، باقلا برکت، سبزیجات غده ای و برگی به عنوان دیگر محصولات کشت دوم در این شهرستان یاد و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از اراضی کشاورزی ، افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی ، افزایش درآمد کشاورزان، تولید مجدد برنج از اهداف اجرای کشت دوم در این منطقه است.

امیربنده ای سطح زیر کشت برنج این شهرستان را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اعلام و خاطر نشان کرد: درسال گذشته کشت دوم در شش هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به انجام رسید .

وی با بیان اینکه در مجموع سال گذشته ۷ هزار و ۴۷۶ تن محصولات کشت دوم در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده ، افزود : هم اکنون برداشت محصول برنج در ۹۸ درصد از اراضی زیر کشت این شهرستان به پایان رسیده است.

وی یادآور شد: بطور میانگین سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل و از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه ، این شهرستان را از قطب های اصلی تولید برنج در استان گیلان دانست و گفت: هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا ، گوهر از مهمترین ارقام محصول برنج این منطقه است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.