تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 - 17:17
کد خبر : 7153

تیرهایی که سخت به هدف می نشیند!

تیرهایی که سخت به هدف می نشیند!

جارستان-کارشناس ورزش تیراندازی کشور گفت:دستورالعملی که فدراسیون خطاب به هیات های استانی جهت مشخص شدن تیم منتخب ایران صادر کرد، موجب بُهت ورزشکاران رشته تیراندازی شده است. محمدصادق زارع ، با اشاره به اینکه کمتر از یکماه دیگر رقابت های تیراندازی قهرمانی آسیایی به میزبانی ایران برگزار می شود، اظهار کرد:فدراسیون تیراندازی کشورمان دستورالعمل مسابقات انتخابی جهت مشخص

جارستان-کارشناس ورزش تیراندازی کشور گفت:دستورالعملی که فدراسیون خطاب به هیات های استانی جهت مشخص شدن تیم منتخب ایران صادر کرد، موجب بُهت ورزشکاران رشته تیراندازی شده است.

محمدصادق زارع ، با اشاره به اینکه کمتر از یکماه دیگر رقابت های تیراندازی قهرمانی آسیایی به میزبانی ایران برگزار می شود، اظهار کرد:فدراسیون تیراندازی کشورمان دستورالعمل مسابقات انتخابی جهت مشخص شدن تیم منتخب ایران را اعلام کرد.

این کارشناس ورزش تیراندازی کشور افزود:تیراندازانی که در مسابقات انتخابی، بعنوان نفر برتر شناخته شوند، راهی تیم تیراندازی ایران جهت حضور در رقابت های آسیایی خواهند شد.

وی ادامه داد:دستورالعملی که فدراسیون خطاب به هیات های استانی صادر کرد، موجب بُهت ورزشکاران رشته تیراندازی شده است.

جارستان-این کارشناس ورزش تیراندازی کشور با بیان اینکه مفاد این دستورالعمل از هفت خان رستم هم پیشی گرفته است، گفت: تمامی هزینه های ثبت نام، اسکان در خوابگاه، غذا، سلاح، مهمات و… بر عهده تیراندازان نهاده شده است.

زارع افزود: از سویی چنین استنباط می شود که تیر ورزشکاران بعد از طی کردن هفت خان رستم، بازهم به هدف نمی نشیند و عضو تیم ملی نمی شوند و فقط برای مسابقات آسیایی تهران، نفرات منتخب، ترکیب تیم ملی را تشکیل می دهند.

به گفته ی وی؛ ابلاغ چنین دستورالعملی از سوی فدراسیون تیراندازی که متحمل هیچ هزینه ای حتی برای برگزاری اردو نشده؛ یادآور اردوی اخیر تیم ملی تیراندازی کشورمان است که هر ورزشکار ملزم به پرداخت هزینه های روزانه و تمرینِ خود می باشد.

این کارشناس رشته تیراندازی خاطرنشان کرد: همچنین دستورالعمل مزبور، این سوال را نیز در ذهن ورزشکاران تیراندازی تداعی کرده که آیا برای انتخاب یک ترکیب مناسب و منطقی و در نتیجه تیمی آماده و با انگیزه جهت حضور در رقابت  های آسیایی، در طول سال فرصت کافی و آزمون های لازم فراهم نبوده، درحالی که از ابتدای سال بیش از ۱۰ مسابقه تحت عنوان قهرمانی کشور، لیگ تیراندازی و رقابت های آزاد برگزار شده است.

زارع افزود: آیا بهتر نبود فدراسیون برای آمادگی هرچه بهتر تیراندازان جهت حضور در این مسابقات، زمان بندی و برنامه ریزی دقیق تر و مشخص تری اتخاذ می کرد؟

به گفته ی وی؛ بهتر بود با این فرصت یکماهه ی باقیمانده فدراسیون اردویی را تشکیل می داد و به ترتیب میانگین امتیازات کسب شده توسط تیراندازان در تمامی رشته ها، ۶ تیرانداز به اردو دعوت و به مدت ۷ تا ۱۰ روز با رکوردگیری و نظر مربیان ۲ تیرانداز حذف و ۴ نفر باقی مانده پس از استراحت برای اردوی بعدی آماده می شدند. در نهایت نیز ترکیب اصلی تیم ها مشخص می شد و نفر چهارم تا پایان مسابقات آسیایی در کنار تیم به عنوان بازیکن ذخیره می ماند و یا حتی به عنوان MQS در مسابقات آسیایی شرکت می کرد.

وی ابراز امیدواری کرد:نگاه تازه ای از سوی مسئولان ورزشی و در رأس آن فدراسیون تیراندازی کشورمان متوجه ورزشکاران تیراندازی شود و تصمیمات فدراسیون با نگرشی عمیق تر، مرام ورزشی و همراه با ایجاد روحیه امید و نشاط در بین ورزشکاران این رشته اسلامی و ملی اتخاذ شود.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.