تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399 - 15:11
کد خبر : 71424

بهره برداری از دو طرح کشاورزی در آستانه اشرفیه

بهره برداری از دو طرح کشاورزی در آستانه اشرفیه

جارستان به نقل از ایرنا؛همزمان با هفته دولت دو طرح کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی در آستانه اشرفیه افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: راه اندازی دو واحد بسته بندی حبوبات ، غلات و برنج در روستای دهشال

جارستان به نقل از ایرنا؛همزمان با هفته دولت دو طرح کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی در آستانه اشرفیه افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: راه اندازی دو واحد بسته بندی حبوبات ، غلات و برنج در روستای دهشال بخش مرکزی آستانه اشرفیه به بهره برداری رسیده است.

مسعود امیربنده ای با اشاره به راه اندازی واحد بسته بندی بهروزی این روستا گفت: این واحد کشاورزی در زمینی به مساحت ۵۵۵ متر مربع و با زیر بنای ۲۵۰ مترمربع احداث شده است.

وی هزینه اجرای این طرح را یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: با راه اندازی این واحد کشاورزی برای ۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

امیربنده ای با اشاره به افتتاح واحد بسته بندی محمددوست روستای دهشال نیز گفت: این واحد نیز با زیربنای ۲۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع احداث شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: اجرای این طرح برای ۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است، ضمن آنکه ظرفیت تولید سالانه آن ۸۰۰ تن می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در ادامه این شهرستان را یکی از کانون های اصلی کشاورزی استان دانست و یادآور شد: راه اندازی چنین طرح هایی در کنار تولید محصولات کشاورزی متنوع چون برنج می تواند در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه موثر باشد.

در آیین بهره برداری از این طرح ها نماینده معین شهرستان ، معاونت عمرانی و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها حضور داشتند.

همچنین به مناسبت هفته دولت ، یک واحد کارخانه لبنیات تعاونی دامداران در ناحیه صنعتی پرکاپشت یاورزاده آستانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر شهرک های صنعتی شهرستان ـآستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای راه اندازی این واحد صنعتی ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی حیدری توکلی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی در زمینه تولید ۱۷ نوع از محصولات لبنی فعالیت خواهد داشت افزود: با راه اندازی این واحد صنعتی برای ۱۷ نفر بصورت مستقیم و برای ۴۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی تعداد واحدهای صنعتی موجود در شهرک صنعتی نقره ده ، ناحیه صنعتی پرکاپشت یاورزاده و مجتمع کارگاهی این شهرستان را ۱۵۱ واحد اعلام و تصریح کرد : تعداد ۹۷ واحد صنعتی در این شهرستان فعال است.

حیدری توکلی افزود: حدود ۷۵۰ نفر در واحدهای صنعتی این شهرستان مشغول فعالیت هستند ، مساحت مجموع شهرک های صنعتی و کارگاهی این شهرستان حدود ۵۶ هکتار است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.