تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 9:45
کد خبر : 70508

گردشگران میهمان ماهیگیران در گیلان

گردشگران میهمان ماهیگیران در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: مکان اقامت ماهیگیران هنگام صید در نوار ساحلی استان، در شش ماهه نخست سال پذیرای گردشگران می شوند. حمید رضا آذر پور روز چهارشنبه در این مورد افزود: محل اقامت ماهیگیران در فصل ماهیگیری مورد استفاده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: مکان اقامت ماهیگیران هنگام صید در نوار ساحلی استان، در شش ماهه نخست سال پذیرای گردشگران می شوند.

حمید رضا آذر پور روز چهارشنبه در این مورد افزود: محل اقامت ماهیگیران در فصل ماهیگیری مورد استفاده است و عملا در شش ماهه نخست سال بدون استفاده می ماند؛ لذا با پیشنهاد معاونت گردشگری اداره‌کل و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دوره‌های مقدماتی آشنایی با گردشگری برای استفاده دو منظوره از جایگاه‌های پره در قالب خانه مسافر برای اعضای تعدادی از پره های صیادی استان برگزار شد.
وی با تاکید بر لزوم آموزش‌های لازم در این زمینه به صاحبان این جایگاه‌ها افزود: گردشگری خلاق امکان استفاده از ظرفیت‌های مغفول استان را فراهم می‌کند و توسعه اقامت ساحلی یکی از ظرفیت های گردشگری خلاق است.
وی ادامه داد: اجرای استانداردسازی در محدوده شرکت های پره صیادی می تواند گام مهمی در راستای تحقق خدمات گردشگری در نوار ساحلی باشد و تبدیل این واحدهای اقامتی به خانه مسافر موجب درآمدزایی صیادان، ایجاد اشتغال و نیز توسعه گردشگری در نوار ساحلی می شود.
آذرپور با تشریح مزیت‌های استفاده دو منظوره از جایگاه‌های پره صیادی خاطرنشان کرد: صیادی یکی از شغل‌های اصلی فصلی مردم در گیلان است و این فعالیت حرفه‌ای علاوه بر این‌ که شغل جمع کثیری از مردم منطقه است، فرهنگ، آئین و شیوه خاصی از زندگی مردمان گیلان را نیز یادآور می‌شود و با استفاده دو منظوره از این جایگاه‌ها ضمن ایجاد فضای اسکان، گردشگران از نزدیک می‌توانند با زندگی صیادان و فرهنگ صید در گیلان آشنا شده و تجربه همراهی با صیادان را در دوره‌های مجاز صید داشته باشند.

معاون گردشگری این اداره کل ضمن اعلام برنامه‌ریزی برای اجرای آزمایشی طرح استفاده دو منظوره از پره‌های صیادی در این استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری جایگاه‌های پره صیادی و در راستای ارتقاء وضعیت اقتصادی آن‌ها در گیلان، پس از برگزاری جلسات متعدد با اداره کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی و بازدید از امکانات موجود و ارائه راهنمایی‌های لازم با طرح استفاده دو منظوره از جایگاه‌های پره صیادی به عنوان خانه‌مسافر موافقت شد و در صورت اصلاح وضع موجود و اعمال تغییرات لازم می‌توانند برای اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند.
صید پره یا تور گستر یکی از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید در حاشیه جنوبی دریای کاسپین و میراث فرهنگی ناملموس گیلان است.
این استان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب دارای بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی است که تا پیش از کرونا هر ساله افزون بر ۳۰ میلیون گردشگر به گیلان سفر می کردند؛ در زمان حاضر دو هزار و ۵۸ خانه مسافر دارای مجوز در گیلان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.