تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399 - 22:51
کد خبر : 70363

افزایش هزینه های برداشت برنج مهمترین نگرانی بارش باران در شالیزارها

افزایش هزینه های برداشت برنج مهمترین نگرانی بارش باران در شالیزارها

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش هزینه برداشت برنج از مهمترین نگرانی های شالیکاران است. ابراهیم اکبرزاده با اشاره به بارش باران از روز گذشته گفت: بارش باران تا فردا نیز ادامه دارد و این بارش موجب ورس بیشتر در شالیزارها خواهد شد. وی افزود: میزان ورسی

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش هزینه برداشت برنج از مهمترین نگرانی های شالیکاران است.

ابراهیم اکبرزاده با اشاره به بارش باران از روز گذشته گفت: بارش باران تا فردا نیز ادامه دارد و این بارش موجب ورس بیشتر در شالیزارها خواهد شد.

وی افزود: میزان ورسی که در شالیزارهای استان رخ داده است، تا پایان هفته ارزیابی و اطلاع رسانی خواهد شد.

اکبرزاده با بیان اینکه ۸۵ درصد از محصول در شالیزارها رسیده است، خاطرنشان کرد: ضروری است کشاورزان خروجی زهکش ها را باز نگه دارند تا آب از مزارع خارج شود.

وی ادامه داد: ۴۰درصد معادل ۹۵هزار هکتار از شالیزارهای استان برداشت شده است که در ۷۰هزار هکتار از این شالیزارها، برداشت محصول به روش مکانیزه انجام شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه خوشبختانه ماشین آلات کشاورزی و کمباین هایی در استان وجود دارد که قابلیت برداشت ساقه های برنج را در حالت ورس دارند و از این بابت نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مهمترین نگرانی کشاورزان برای بارش باران و ورس روند افزایش هزینه برداشت محصول است، زیرا در برخی مواقع مجبور می شوند که به صورت دستی توسط کارگران برنج را برداشت کنند.

اکبرزاده تصریح کرد: کارشناسان بیمه در مزارع کشاورزانی که شالیزار خود را بیمه کرده بودند، حضور یافته اند تا خسارت های وارده به شالیکاران را بررسی و پرداخت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.