تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 17:59
کد خبر : 69805

فرماندار صومعه سرا: برپایی ایستگاه صلواتی در ایام محرم ممنوع است

فرماندار صومعه سرا: برپایی ایستگاه صلواتی در ایام محرم ممنوع است

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت : برپایی دسته های زنجیر و سینه زنی ، ایستگاه صلواتی و پذیرایی در ایام محرم و عزاداری ها بر اساس پروتکل های بهداشتی ممنوع است. سید جلال سید محمدی عصر سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: شهرداری ها از

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت : برپایی دسته های زنجیر و سینه زنی ، ایستگاه صلواتی و پذیرایی در ایام محرم و عزاداری ها بر اساس پروتکل های بهداشتی ممنوع است.

سید جلال سید محمدی عصر سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: شهرداری ها از دادن مجوز برپایی ایستگاه های صلواتی خودداری کنند و افراد و خیرین و هیئت های مذهبی در راستای اجرای برنامه های ستاد مبارزه با ویروس کرونا نهایت همکاری را داشته باشند .
وی با اشاره به اینکه تلاش همه دستگاه های شهرستان در مبارزه با ویروس کرونا ادامه دارد افزود: در عزاداری های محرم معرفت حسینی در اولویت قرار دارد و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و  پروتکل های بهداشتی و طی ساعت مشخص شده برگزار گردد .
فرماندار صومعه سرا با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک افزود: باید باتوجه به وضعیت اخیر نگاه تازه ای به نوع نذورات از نوع پذیرایی داشته و با کمک رسانه ها و فرهنگ سازی نذر ماسک و مواد ضدعفونی و بهداشتی را جایگزین نماییم .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا اظهار داشت: هرگونه فعالیت هیئت های مذهبی مبنی بر دادن تعهد و رعایت پروتکل های بهداشتی است .
حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌ زاده افزود: در ایام محرم تیم های بازرسی در راستای نظارت به نحوه اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در مساجد و هیئت ها و تکیه ها تشکیل می شود .
رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان صومعه سرا هم با اشاره به اینکه روند گسترش این ویروس سیر صعودی به خود گرفته و خسارت های زیادی در ابعاد مختلف وارد کرده است افزود:۲۲۰ واحدصنعتی و تولیدی در سامانه کارا برای دریافت وام درخواست داده اند که ۳۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات ناشی از جبران خسارت بر اثر ویروس کرونا شده اند و مابقی واحد ها در دست بررسی شعبه بانک است .
محمد نیک صفت در ادامه افزود: هر واحد صنعتی  داری کد کارگاه به ازای هر کارگر ۱۶میلیون تومان وام دریافت خواهد کرد .
مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا هم گفت : در کنکور امسال یک هزار و۶۰۰  داوطلب از این شهرستان به رقابت خواهند پرداخت.
حسین بالو با اشاره به اینکه باتوجه به بحران ویروس کرونا تدابیر لازم برای برگزاری کنکور اندیشیده شده است افزود:درباره آخرین تصمیمات در زمینه برگزاری کنکور منتظر مصوبه ستاد مبارزه با کرونا هستیم.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.