تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 13:49
کد خبر : 69772

زمین لرزه حوالی شهرک تاریخی ماسوله در گیلان را لرزاند

زمین لرزه حوالی شهرک تاریخی ماسوله در گیلان را لرزاند

جارستان به نقل از ایرنا؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی سه ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی شهرک تاریخی ماسوله در استان گیلان را لرزاند . احمد شکرزاده مسئول شبکه زلزله نگاری رشت سه شنبه گفت: این زمین لرزه امروز (سه شنبه )ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۱۲ ثانیه با مشخصات ۳۷.۱۳ عرض شمالی و

جارستان به نقل از ایرنا؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی سه ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی شهرک تاریخی ماسوله در استان گیلان را لرزاند .

احمد شکرزاده مسئول شبکه زلزله نگاری رشت سه شنبه گفت: این زمین لرزه امروز (سه شنبه )ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۱۲ ثانیه با مشخصات ۳۷.۱۳ عرض شمالی و ۴۸.۹۴ درطول شرقی در گیلان روی داده است.
ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. این شهرک تاریخی دارای ۳۵۰ خانه تاریخی با قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله است که در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید .

این شهرک تاریخی و منحصربفرد دارای جلوه های خاص طبیعی است و با توجه به ویژگی های تاریخی، جغرافیای ظاهری و اقلیم خزری توأم با کوهستانی یکی از مهمترین سایت های ایرانگردی و جهانگردی در استان و حتی در میان کشورهای خاورمیانه است؛ فرآیند جهانی شدن ماسوله از سال ۸۹ آغاز شد و ۱۰ معیار در ثبت جهانی نقش دارند که اصالت و مدیریت از مهمترین این معیارهاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.